Kompleksowe wspomaganie to proces diagnostyczno-rozwojowy regulowany Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie nadzoru pedagogicznego. Dzięki wspomaganiu możliwe jest wytyczenie celów rozwojowych placówki, w sposób zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa oraz koncepcją lokalnej polityki oświatowej. Program pozwala wprowadzić zmiany, które przyczynią się do poprawy jakości edukacji i do wzmocnienia kompetencji nauczycieli. Realizacja kompleksowego wspomagania umożliwia dyrektorowi celowe gospodarowanie środkami budżetowymi na doskonalenie zawodowe nauczycieli.
Procesem kierują trenerzy wspomagania, współpracując z dyrektorem oraz radą pedagogiczną. Po przeprowadzeniu diagnozy potrzeb proponują oni odpowiednie formy wsparcia, na przykład cykle szkoleń i warsztatów, których wdrażanie jest monitorowane.
Programem mogą zostać objęte pojedyncze szkoły lub wszystkie placówki oświatowe w samorządzie. Działania są opracowywane i przeprowadzane w grupach składających się z dyrektora i nauczycieli, a także opcjonalnie rodziców lub uczniów. Zaangażowanie wszystkich uczestników w przedsięwzięcie i końcowe ustalenia, gwarantują realizację założonego planu. Zwiększa to też szansę na kontynuację procesu rozwojowego placówki po zakończeniu projektu,
Wszystkie działania w ramach Pakietu KWS będą zrealizowane w ciągu 7 miesięcy od zadeklarowanej przez Zamawiającego daty rozpoczęcia.
Diagnoza potrzeb placówki
Opracowanie planu wspomagania
Wdrożenie zaproponowanych form wsparcia i monitoring:
Raport z rekomendacjami do dalszej pracy
Spotkanie podsumowujące