Kompleksowe wspomaganie to proces diagnostyczno-rozwojowy regulowany Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 roku w sprawie dofinansowania placówek doskonalenia zawodowego nauczycieli.Dzięki wspomaganiu możliwe jest wytyczenie średnio- i długoterminowych celów rozwojowych placówki, w sposób zgodny z koncepcją polityki oświatowej państwa oraz kierunkami lokalnej polityki oświatowej. Program pozwala wprowadzić zmiany, które przyczynią się do poprawy jakości edukacji i do podniesienia kompetencji nauczycieli. Realizacja kompleksowego wspomagania umożliwia dyrektorowi bardziej efektywne gospodarowanie środkami budżetowymi na doskonalenie zawodowe pracowników.
Procesem kierują trenerzy wspomagania przy ścisłej współpracy z dyrektorem szkoły,
z zespołami zadaniowymi i nauczycielami. Po przeprowadzeniu pogłębionej diagnozy potrzeb proponują oni odpowiednie formy wsparcia, na przykład cykle szkoleń,
i warsztatów, których wdrażanie jest cały czas monitorowane.
Programem mogą zostać objęte pojedyncze szkoły lub wszystkie placówki oświatowe w samorządzie. Działania są opracowywane i przeprowadzane zespołowo przez grupy złożone z dyrektora i nauczycieli, a także rodziców lub uczniów. Zaangażowanie wszystkich uczestników w przedsięwzięcie i końcowe ustalenia, gwarantuje realizację założonego planu. Zwiększa też szansę na kontynuację procesu rozwojowego placówki po zakończeniu projektu.
Diagnoza placówki
Wdrożenie zaproponowanych form wsparcia i monitoring
Raport
Spotkanie podsumowujące