Zamówienie

Zamów szkolenie

O projekcie

W grudniu zakończyliśmy szkolenia trenerów wspomagania.

Realizujemy praktyczną stronę projektu czyli procesy wspomagania szkół i wspólną pracę samodoskonalenia w sieciach wojewódzkich i ogólnopolskich. W lutym 2018 zostali wybrani eksperci do poszczególnych sieci, których zadaniem jest koordynacja, wspieranie i inicjowanie wzajemnych działań samokształceniowych i doskonalących w sieciach podległych im obszarach.

SIECI WOJEWÓDZKIE – to zespoły samokształceniowe w ramach jednego województwa reprezentowane przez wyszkolonych w ramach projektu trenerów, specjalistów w jednej z doskonalonych w ramach projektu kompetencji kluczowych w I lub II etapie edukacyjnym. Sieci oprócz różnorodnych kontaktów zdalnych z wykorzystaniem nowych technologii jak skype, platformy elektroniczne, sieci społecznościowe będą spotykać się na 4 spotkaniach stacjonarnych w miastach wojewódzkich. Poniżej harmonogram spotkań sieci.

Spotkanie sieci wojewódzkiej Ustalona data spotkania
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. zachodniopomorskie, 2018-03-24
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. pomorskie, 2018-03-24
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. wielkopolskie , 2018-03-24
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. kujawsko-pomorskie 2018-03-24
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podlaskie, 2018-03-17
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazursko -warmińskie, 2018-04-07
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. lubelskie, 2018-03-24
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazowieckie 2018-03-17
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podkarpackie, 2018-04-07
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. świętokrzyskie, 2018-04-07
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. małopolskie, 2018-04-14
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. łódzkie 2018-04-07
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. śląskie, 2018-04-14
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. opolskie, 2018-04-14
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. dolnośląskie 2018-04-07
1 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. lubuskie 2018-04-07
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. zachodniopomorskie, 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. pomorskie, 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. wielkopolskie , 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. kujawsko-pomorskie 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podlaskie, 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazursko -warmińskie, 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. lubelskie, 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazowieckie 2018-09-08
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podkarpackie, 2018-08-24
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. świętokrzyskie, 2018-08-25
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. małopolskie, 2018-08-25
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. łódzkie 2018-09-01
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. śląskie, 2018-09-01
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. opolskie, 2018-08-25
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. dolnośląskie , 2018-08-25
2 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj.lubuskie 2018-08-25
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. zachodniopomosrkie, 2018-11-24
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. pomorskie, 2018-12-01
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. wielkopolskie , 2018-11-24
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. kujawsko-pomorskie 2018-12-01
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podlaskie, 2018-11-24
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazursko -warmińskie, 2018-11-24
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. lubelskie, 2018-11-10
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazowieckie 2018-11-24
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podkarpackie, 2018-12-07
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. świętokrzyskie, 2018-12-08
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. małopolskie, 2018-12-08
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. łódzkie 2018-12-08
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. śląskie, 2018-12-08
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. opolskie, 2018-12-08
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. dolnośląskie , 2018-12-08
3 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. lubuskie 2018-12-08
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. zachodniopomorskie, 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. pomorskie, 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. wielkopolskie , 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. kujawsko-pomorskie 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podlaskie, 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazursko -warmińskie, 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. lubelskie, 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. mazowieckie 2019-03-23
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. podkarpackie, 2019-03-08
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. świętokrzyskie, 2019-03-09
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. małopolskie, 2019-03-09
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. łódzkie 2019-03-09
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. śląskie, 2019-03-09
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. opolskie, 2019-03-09
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. dolnośląskie , 2019-03-09
4 spotkanie sieci wojewódzkiej w poszczególnych woj. lubuskie 2019-03-09


SIECI OGÓLNOPOLSKIE
– to zespoły samokształceniowe w ramach jednej kompetencji kluczowej realizowanej w ramach szkoleń w projekcie. Sieci ogólnopolskie oprócz różnorodnych kontaktów zdalnych z wykorzystaniem nowych technologii jak skype, platformy elektroniczne, sieci społecznościowe będą spotykać się na 3 spotkaniach stacjonarnych w Warszawie w siedzibie firmy. Poniżej harmonogram spotkań sieci.

Kompetencja Kluczowa Spotkania sieci ogólnopolskich Data spotkania sieci
języki obce 1 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK języki obce 2018-04-21
postawy 1 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK postawy , 2018-04-21
TIK 1 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK (TIK) 2018-04-21
mat – przyr. 1 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK mat-przyr. 2018-05-12
eksperyment 1 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK eksperyment 2018-05-12
języki obce 2 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK języki obce 2018-09-15
postawy 2 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK postawy , 2018-09-22
TIK 2 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK (TIK) 2018-09-22
mat – przyr. 2 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK mat-przyr. 2018-09-15
eksperyment 2 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK eksperyment 2018-09-15
języki obce 3 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK języki obce 2019-04-06
postawy 3 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK postawy , 2019-04-06
TIK 3 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK (TIK) 2019-03-16
mat – przyr. 3 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK mat-przyr. 2019-03-16
eksperyment 3 spotkanie sieci ogólnopolskiej w poszczególnej KK eksperyment 2019-03-16

 

Szkolenia Trenerów Wspomagania!

Poniżej harmonogram i miejsce zjazdów oraz terminarz udostępnień kolejnych modułów szkoleń e-learningowych.
1.Harmonogram zjazdów szkoleniowych

Nr zjazdu Data Liczba godzin szkoleniowych
Zjazd 1 06-08.X.2017 15h lekcyjnych
Zjazd 2 20-22.X.2017 15h lekcyjnych
Zjazd 3 03-05.XI.2017 15h lekcyjnych
Zjazd 4 17-19.XI.2017 15h lekcyjnych
Zjazd 5 01-03.XII.2017 10h lekcyjnych

Przyjazd na szkolenie: w piątek w godzinach popołudniowych/wieczornych.
Wyjazd ze szkolenia: w niedzielę w godzinach południowych.
Miejsce zjazdów szkoleniowych :

Hotel Holiday Park Warszawa
ul. Heroldów 1b
01-991 Warszawa
http://www.hphotel.pl/

2.Szkolenia e-learningowe:

Dostępność w godzinach popołudniowych od godz.19:00 do godz. 20:00 w tygodniach:
I moduł szkoleniowy: 9-12.10.2017, 16-20.10.2017,
II moduł szkoleniowy 23-27.10.2017, 30.10-3.11.2017,
III moduł szkoleniowy 6-10.11.2017, 13-17.11.2017,
IV moduł szkoleniowy 20-24.11.2017, 27.11-1.12.2017

Wszelkie pytania związane z realizacją szkoleń prosimy kierować na adres:
projekt_ue @orke.pl

Serdecznie zapraszamy!
Zespół Projektowy

————————————————————————————————————

Etapy projektu

  1. Powołanie zespołu autorek/autorów, które/którzy opracują programy szkoleń stacjonarnych i e-learningowych (VII-VIII.2017).
  2. Zrekrutowanie 20 trenerek/trenerów szkolących, które/ którzy zostaną przez autorki/autorów programów przygotowane/ -ni do prowadzenia szkoleń dla przyszłych trenerek/trenerów wspomagania, prowadzących proces kompleksowego wspomagania w szkołach lub placówkach (VIII.2017).
  3. Zrekrutowanie 160 trenerek/trenerów wspomagania, po 10 osób z każdego województwa (VII-VIII.2017).
  4. Udzielenie każdej/ -mu trenerce/ -owi wspomagania 2 rodzajów wsparcia (realizacja szkoleń IX-XII.2017):
    a) 70 h stacjonarnych szkoleń w zakresie jednej kompetencji kluczowej, na poziomie jednego etapu edukacyjnego. Szkolenia przygotują trenerki /- rów wspomagania do pracy w procesie wspomagania szkół lub placówek, związanych z jedną kompetencją kluczową. Każde szkolenie będzie prowadzić 2 trenerów.
    b) 20 h szkoleń e-learningowych w zakresie wiedzy ogólnej dotyczącej jednej kompetencji kluczowej, stanowiącej zakres szkolenia stacjonarnego. Realizacja tych szkoleń będzie obowiązkowa dla wszystkich 160 trenerek/trenerów wspomagania.
    Dodatkowo każdy uczestnik projektu będzie miał możliwość wzięcia udziału w szkoleniach e-learningowych z pozostałych kompetencji kluczowych, innych niż wybrana w ramach szkolenia stacjonarnego, co umożliwi trenerkom/trenerom poszerzenie wiedzy specjalistycznej ze wszystkich obszarów kompetencyjnych ujętych w projekcie.
  5. Po odbyciu szkoleń trenerki/trenerzy wspomagania zrealizują min. 7 miesięczny program kompleksowego wspomagania w co najmniej 3 placówkach. Każdy program musi zakończyć się wydaniem przez dyrektora wspomaganej placówki zaświadczenia o przeprowadzeniu i zakończeniu kompleksowego wspomagania. W trakcie prowadzonego programu kompleksowego wspomagania każda/ -dy trenerka/trener wspomagania otrzyma średnio 3h indywidualnego wsparcia eksperckiego w formie doradztwa z trudnych tematów wynikających z programów szkoleń (I.2018-IV.2019).
  6. Powstanie 2 rodzajów sieci współpracy trenerek/ -rów wspomagania (I.2018-IV.2019):
    a) 16 wojewódzkich sieci współpracy obejmujących wszystkie/ -ich trenerki/trenerów wspomagania w poszczególnych województwach (po 10 osób/ województwo),
    b) 10 ogólnopolskich sieci współpracy obejmujących wszystkie/ -ich trenerki/trenerów wspomagania w poszczególnych kompetencjach kluczowych (po 16 osób/ kompetencję kluczową).
    Celem spotkań/kontaktów w ramach obu rodzajów sieci współpracy jest wymiana doświadczeń, współpraca, mentoring, tutoring, integracja, ewaluacja, korekta działań, superwizja i coaching.

Dodatkowo współpraca w ramach sieci prowadzona będzie na ogólnodostępnej platformie www.doskonaleniewsieci.pl

 


 

Szkolenia i doradztwo dla pracowników systemu wspomagania oraz wdrożenie kompleksowego wspomagania w zakresie kompetencji kluczowych.

POWR.02.10.00-00-5002/17

Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 i współfinansowany  ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Beneficjentem projektu są Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A., natomiast realizatorem jest Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych.

Czas trwania projektu: czerwiec 2017-maj 2019

Wartość projektu: 1 667 398,23 zł

Wartość dofinansowania projektu z Unii Europejskiej: 1 405 283,23 zł

Cel projektu

Podniesienie jakości funkcjonowania 480 placówek oświatowych dzięki procesowi wspomagania w obszarze zdefiniowanych kompetencji kluczowych realizowanych przez 160 trenerów/trenerek wspomagania (120 kobiet i 40 mężczyzn) przeszkolonych w ramach projektu współpracowników/pracowników instytucji wspomagania w okresie 1.VI.2017-31.V.2019.

Czym jest „wspomaganie”?

Wspomaganie polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań, mających na celu poprawę jakości pracy szkoły lub placówki w zakresie wskazanym przez szkołę lub placówkę, wynikających z potrzeb szkoły lub placówki, obejmujących:

  • pomoc w diagnozowaniu potrzeb szkoły lub placówki,
  • ustalenie sposobów działania prowadzących do zaspokojenia potrzeb szkoły lub placówki,
  • zaplanowanie form wspomagania i ich realizację,
  • wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania.

Cel zostanie osiągnięty poprzez 3 działania:

  1. Przeszkolenie 160 trenerek/trenerów wspomagania (120K/40M) w zakresie wybranych kompetencji kluczowych co w efekcie przygotuje trenerki/trenerów do:
  • prowadzenia kompleksowego wspomagania, tj. pracy z konkretną radą pedagogiczną nad działaniami, które są zdiagnozowane i dostosowane do realnych potrzeb szkoły lub placówki,
  • prowadzenia międzyszkolnych sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli (w obszarach problemowym i przedmiotowym),
  • udzielania wsparcia eksperckiego w toku prowadzonego procesu kompleksowego wspomagania.
  1. Prowadzenie dodatkowych działań wspierających trenerki/trenerów wspomagania w okresie prowadzenia kompleksowego wspomagania w szkołach i placówkach oświatowych (konsultacje indywidualne i grupowe, wsparcie eksperckie).
  1. Przeprowadzenie procesu kompleksowego wspomagania dla 480 szkół i/lub placówek przez 160 (120K/40M) przeszkolonych i przygotowanych trenerek/trenerów wspomagania do 31 V 2019.

Planowane efekty

  • Opracowanie 20 planów i programów przebiegu zajęć stacjonarnych i e-learningowych z zakresu kompetencji kluczowych;
  • Objęcie wsparciem, w tym przeszkolenie, 160 pracownic/pracowników systemu  wspomagania pracy szkoły oraz trenerek/trenerów, które/ -rzy w toku projektu nabędą umiejętności w zakresie wybranych kompetencji kluczowych oraz zdolność prowadzenia kompleksowego wspomagania;
  • Realizacja, dzięki wsparciu EFS, programu kompleksowego wspomagania przez 160 trenerek/trenerów wspomagania w 480 szkołach i placówkach zakończonego zgromadzeniem 480 oświadczeń o przeprowadzeniu wspomagania.