Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jakie korzyści płyną ze stosowania ACTION LEARNING – metody rozwiązywania problemów we współpracy?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- zrozumiesz, czym jest ACTION LEARNING i jaką ma strukturę
- doświadczysz udziału w sesji ACTION LEARNING
- poznasz obszary implementacji ACTION LEARNING w środowisku edukacyjnym.
Ramowy program szkolenia
- Na początek – sesja pytań:
– Ćwiczenie wprowadzające do formułowania pytań,
– Wyjaśnienie, jakie rodzaje pytań mamy i czemu służą te pytania,
– Ćwiczenie: Uczestnicy pracują z opisem CASE STUDY – czytają i do tego formułują pytania,
– Refleksja po ćwiczeniu:
* jakie rodzaje pytań sformułowali?
* ile pytań zaczynających się od czy?
* ile pytań otwartych?
* jaką rolę odgrywa każde z tych pytań ?
2. Wprowadzenie do ACTION LEARNING – metody opartej na pytaniach:
– ACTION LEARNING jako metoda promująca uczenie się,
i działanie rozumiane jako rozwiązywanie problemów,
– ACTION LEARNING a pytania,
– ACTION LEARNING a uczenie się,
– ACTION LEARNING a rozwiązywanie problemów.
3. Schemat sesji ACTION LEARNING – przebieg sesji według scenariusza z udziałem uczestników.
4. Omówienie doświadczenie udziału w sesji – rola obserwatorów – odwołanie do pytań i do uczenia się.
5. Action Learning w praktyce szkolnej – praca w grupach. Zastosowanie dydaktyczne na wybranych lekcjach / zajęciach edukacyjnych:
− Action Learning na lekcji języka angielskiego,
− Action Learning na lekcjach matematyki,
− Action Learning na lekcjach historii,
− ACTION LEARNING w pracy wychowawczej.
6. Prezentacja propozycji.
7. Podsumowanie.
Metodyka szkolenia:
sesja ACTION LEARNING, sesja pytań, praca w grupach.
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny – do 25 osób
3 × 45 min warsztat online – do 30 osób
3 × 45 min wykład online – do 100 osób
3 × 45 min wykład stacjonarny– do 150 osób
2 × 45 min webinar na żywo – do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany + e-narzędziownik
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy
2. E-narzędziownik.