Stacjonarne
Online
ACTION LEARNING – metoda rozwiązywania problemów we współpracy

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jakie korzyści płyną ze stosowania ACTION LEARNING – metody rozwiązywania problemów we współpracy?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  1. zrozumiesz, czym jest ACTION LEARNING i jaką ma strukturę
  2. doświadczysz udziału w sesji ACTION LEARNING
  3. poznasz obszary implementacji ACTION LEARNING w środowisku edukacyjnym.

Ramowy program szkolenia

  1. Na początek – sesja pytań:
    – Ćwiczenie wprowadzające do formułowania pytań,
    – Wyjaśnienie, jakie rodzaje pytań mamy i czemu służą te pytania,
    – Ćwiczenie: Uczestnicy pracują z opisem CASE STUDY – czytają i do tego formułują pytania,
    – Refleksja po ćwiczeniu:
    * jakie rodzaje pytań sformułowali?
    * ile pytań zaczynających się od czy?
    * ile pytań otwartych?
    * jaką rolę odgrywa każde z tych pytań ?
    2. Wprowadzenie do ACTION LEARNING – metody opartej na pytaniach:
    – ACTION LEARNING jako metoda promująca uczenie się,
    i działanie rozumiane jako rozwiązywanie problemów,
    – ACTION LEARNING a pytania,
    – ACTION LEARNING a uczenie się,
    – ACTION LEARNING a rozwiązywanie problemów.
    3. Schemat sesji ACTION LEARNING – przebieg sesji według scenariusza z udziałem uczestników.
    4. Omówienie doświadczenie udziału w sesji – rola obserwatorów – odwołanie do pytań i do uczenia się.
    5. Action Learning w praktyce szkolnej – praca w grupach. Zastosowanie dydaktyczne na wybranych lekcjach / zajęciach edukacyjnych:
    − Action Learning na lekcji języka angielskiego,
    − Action Learning na lekcjach matematyki,
    − Action Learning na lekcjach historii,
    − ACTION LEARNING w pracy wychowawczej.
    6. Prezentacja propozycji.
    7. Podsumowanie.

Metodyka szkolenia:

sesja ACTION LEARNING, sesja pytań, praca w grupach.

Forma i czas trwania szkolenia: 

4 × 45 min warsztat stacjonarny –  do 25 osób
3 × 45 min warsztat online –  do 30 osób
3 × 45 min wykład online –  do 100 osób
3 × 45 min wykład stacjonarny–  do 150 osób
2 × 45 min webinar na żywo –  do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany + e-narzędziownik

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy
2. E-narzędziownik.