Stacjonarne
Online
MEN
Dobry/zły policjant, czyli trudny rodzic w przedszkolu. Jak dostrzec i skutecznie bronić się przed manipulacją?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, czym jest manipulacja i jak się odbywa w warunkach przedszkolnych. Poznają najczęstsze techniki manipulacyjne oraz nauczą się z nimi walczyć. Zaprezentowane zagadnienia pozwolą nauczycielom na prowadzenie rozmów zgodnie z zasadami efektywnej komunikacji pozbawionej elementów manipulacji. Poprawi to komfort pracy pedagogów, a rodzicom da poczucie zadowolenia ze współpracy z placówką.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ogólnymi zasadami komunikacji oraz technikami manipulacyjnymi, którymi posługują się rodzice. Ważną częścią spotkania będzie wskazanie sytuacji, w których szczególnie łatwo podlegamy manipulacji. Dzięki pracy warsztatowej nauczyciele udoskonalą umiejętność zarówno rozpoznawania manipulacji oraz radzenia sobie z nią, jak i budowania pozytywnych komunikatów. Uczestnicy zapoznają się z oczekiwaniami rodziców w zakresie: zaspokajania podstawowych potrzeb dziecka, funkcjonowania dziecka w grupie przedszkolnej, indywidualnych kontaktów nauczyciela z rodzicem, promowania zachowań prozdrowotnych.

Zwróć uwagę na…

Do najtrudniejszych zadań nauczyciela należą: zdobycie zaufania rodzica, zbudowanie sprzyjającej atmosfery współpracy oraz rozmowa na trudne tematy. Prowadzący szkolenie pomoże uczestnikom zmierzyć się z tymi wyzwaniami przez odwołanie się do ich doświadczeń i rozmowę twórczą. Przedstawi im także przykłady zachowań manipulacyjnych oraz wyjaśni przyczyny ich powstawania. Będzie to punkt wyjścia do refleksji nauczycieli nad źródłem własnych postaw przyjmowanych w kontaktach z rodzicami: uleganiem, wycofywaniem się, inercją.

Korzyści dla rady pedagogicznej

  • umiejętność rozpoznawania technik manipulacyjnych rodziców i skutecznego przeciwstawiania się tym zachowaniom;
  • zwiększenie samoświadomości nauczycieli w zakresie przyczyn własnych niepożądanych zachowań względem rodziców (np. uleganie, wycofywanie się, inercja);
  • umiejętność przyjmowania asertywnej postawy wobec trudnego rodzica.

Korzyści dla dyrektora placówki

  • zwiększenie komfortu pracy nauczycieli w kontekście współpracy z rodzicami;
  • wzmocnienie samooceny pedagogów;
  • wzrost zadowolenia rodziców ze współpracy z placówką.

Forma i czas szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób

Program szkolenia

warsztat stacjonarny, kod poziomu: 07171, czas trwania: 4x45 min

  • jest świadomy oczekiwań rodziców w zakresie:
  • zaspokajania podstawowych potrzeb dziecka;
  • funkcjonowania w grupie przedszkolnej;
  • indywidualnych kontaktów nauczyciela z rodzicem;
  • spożywania i jakości posiłków;
  • promocji prozdrowotnej;
  • zna  zasady oraz rozpoznaje techniki manipulacyjne, którymi mogą posługiwać się rodzice;
  • identyfikuje oraz wie jak poradzić sobie w trudnych, manipulacyjnych kontaktach z rodzicami;
  • wskazuje sytuacje, w których szczególnie łatwo podlegamy manipulacji.