Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak wyglądają współczesne formy komunikacji i wyrażanie emocji w świecie wirtualnym? Chciałbyś osiągnąć CyberBalans?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Zmierzysz się z trudnymi tematami komunikacji i emocji w sieci.
- Dostaniesz konkretne wskazówki, jak budować walutę społeczną i jak mówić, by być słyszanym.
- Dostaniesz realne podstawy do osiągnięcia Digital well-beingu.
Ramowy program szkolenia
Wstęp. Jakie zagrożenia czekają na nas sieci – kilka pytań skierowanych do uczestników celem poznania ich spostrzeżeń (ankieta online)
Moduł 1
Brak możliwości przefiltrowania wiadomości.
Odpowiedź na pytanie, czym jest:
• Radykalizm w sieci.
• Trybalizacja.
• Manipulacja.
Moduł 2
Potrzeba przynależności do grupy i strach przed odrzuceniem.
Ten obszar szkolenia koncentruje się na:
• Mentoringu odwróconym – uczeń uczy nauczyciela.
• Jak wykorzystać wiedzę i przyciągnąć uwagę, rozbudować społeczność klasową.
• Autorytecie nauczyciela w ujęciu budowania społeczności.
Moduł 3
Moje cele a różnorodność możliwości wyrazu i działania.
Coraz rzadziej wiemy, czego chcemy.
Znamy rezultat, ale nie wiemy, jak tam dojść.
W tej części skupimy się na:
• Jaki jest świat nastolatka.
• Jak zbudować świadomość wyboru postawy i działania.
• Jak budować, rzeczywistą odpowiedz na pytanie kim jestem i kim chce być.
Dodatkowo uczestnik szkolenia zgłębi tematy w zakresie:
• Jak osiągnąć Digital wellbeing – równowaga cyfrowa.
• Jak radzić sobie z epidemią osamotnienia.
• Czym jest waluta społeczna.
• Odpowiemy sobie na pytanie, jakie działania w sieci wywołują najwięcej emocji.
• Zapozna się z badaniami wpływu pandemii na emocje w sieci.
Metodyka szkolenia:
prezentacja, wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, praca własna uczestników z wykorzystaniem narzędzi sieciowych takich jak: Discord
Forma szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Materiały dla uczestników:
1. Prezentacja multimedialna.
2. Co warto przeczytać?
3. Dostęp do aktualnych raportów.
4. Inspiracje do wykorzystania na lekcji.
5. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
- materiały książkowe,
- materiały internetowe,
- materiały Wideo.