Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak poprowadzić lekcję z użyciem nowych technologii edukacyjnych opartych na takich metodach i technikach, jak gamifikacja, WebQuest oraz odwrócona klasa?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- poznasz nowe rozwiązania służące motywowaniu i angażowaniu uczniów do nauki,
- będziesz współtworzyć WebQuesty oraz pracować techniką odwróconej lekcji, gamifikować wybrane zagadnienia dydaktyczne,
- zdobędziesz wiedzę, jak przemodelować proces dydaktyczny, aby uaktywniał ucznia oraz wykorzystywał jego naturalne potrzeby rozwojowe,
- zapoznasz się z zagadnieniami dotyczącymi czynnego zapamiętywania omawianego materiału, łączenia faktów, wyciągania wniosków i porządkowania całości, tak żeby uczniowie mogli osiągnąć z tego maksymalne korzyści w przyszłości.
Ramowy program szkolenia:
- Zapoznanie z metodą gamifikacji.
- Przeprowadzenie ćwiczenia wśród uczestników zaprezentowaną metodą.
- Prezentacja przykładowych gier, sposobów wykorzystania metody na lekcji.
- Prezentacja portali edukacyjnych wykorzystujących gamifikację.
- Wprowadzenie do metody odwróconej klasy.
- Projektowanie zajęć zgodnie z metodą odwróconej klasy (Stream, Wakalet, TedEd).
- Zapoznanie z metodą WebQuest.
- Projektowanie lekcji metodą WebQuest (Blogger).
- Przykłady zastosowania WebQuestu w edukacji.
- Zadania praktyczne.
- Projektowanie zajęć lekcyjnych opartych na metodzie odwróconej klasy (Stream, Wakalet, TedEd).
- Projektowanie działań na podstawie gamifikacji (wykorzystanie narzędzi: generatory QR kodów, Trimino, szyfrator, karty kolekcjonerskie, awatary).
- Projektowanie działań według metody WebQuest (Blogger).
Metodyka szkolenia:
wykład, zajęcia praktyczne przy komputerze (prezentujący omawia zadania i ćwiczenia do zrobienia, uczestnicy wykonują zadania zgodnie z opisem i wskazaniami prowadzącego).
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Prezentacje.
Program szkolenia
warsztat stacjonarny, kod poziomu: 04101, czas trwania: 3x45min
- omawia główne cechy gamifikacji, metody WebQuest i metody odwróconej klasy;
- planuje zajęcia z wykorzystaniem gamifikacji, metody WebQuest i metody odwróconej klasy;
- opracowuje scenariusz zajęć z wykorzystaniem gamifikacji, metody WebQuest i metody odwróconej klasy oraz nowych technologii edukacyjnych;
- stosuje gamifikację, metodę WebQuest i metodę odwróconej klasy na zajęciach lekcyjnych z równoczesnym wykorzystaniem nowych technologii;
- dostrzega korzyści płynące z wykorzystania metody odwróconej klasy i metody WebQuest.