Stacjonarne
Online
MEN
Gamifikacja. Webquest. Odwrócona klasa.

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak poprowadzić lekcję z użyciem nowych technologii edukacyjnych opartych na takich metodach i technikach, jak gamifikacja, WebQuest oraz odwrócona klasa?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • poznasz nowe rozwiązania służące motywowaniu i angażowaniu uczniów do nauki,
  • będziesz współtworzyć WebQuesty oraz pracować techniką odwróconej lekcji, gamifikować wybrane zagadnienia dydaktyczne,
  • zdobędziesz wiedzę, jak przemodelować proces dydaktyczny, aby uaktywniał ucznia oraz wykorzystywał jego naturalne potrzeby rozwojowe,
  • zapoznasz się z zagadnieniami dotyczącymi czynnego zapamiętywania omawianego  materiału, łączenia  faktów,  wyciągania  wniosków i porządkowania całości, tak żeby uczniowie mogli osiągnąć z tego maksymalne korzyści w przyszłości.

Ramowy program szkolenia:

  1. Zapoznanie z metodą gamifikacji.
  2. Przeprowadzenie ćwiczenia wśród uczestników zaprezentowaną metodą.
  3. Prezentacja przykładowych gier, sposobów wykorzystania metody na lekcji.
  4. Prezentacja portali edukacyjnych wykorzystujących gamifikację.
  5. Wprowadzenie do metody odwróconej klasy.
  6. Projektowanie zajęć zgodnie z metodą odwróconej klasy (Stream, Wakalet, TedEd).
  7. Zapoznanie z metodą WebQuest.
  8. Projektowanie lekcji metodą WebQuest (Blogger).
  9. Przykłady zastosowania WebQuestu w edukacji.
  10. Zadania praktyczne.
  11. Projektowanie zajęć lekcyjnych opartych na metodzie odwróconej klasy (Stream, Wakalet, TedEd).
  12. Projektowanie działań na podstawie gamifikacji (wykorzystanie narzędzi: generatory QR kodów, Trimino, szyfrator, karty kolekcjonerskie, awatary).
  13. Projektowanie działań według metody WebQuest (Blogger).

Metodyka szkolenia:

wykład, zajęcia praktyczne przy komputerze (prezentujący omawia zadania i ćwiczenia do zrobienia, uczestnicy wykonują zadania zgodnie z opisem i wskazaniami prowadzącego).

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.
2. Prezentacje.

Program szkolenia

warsztat stacjonarny, kod poziomu: 04101, czas trwania: 3x45min

  • omawia główne cechy gamifikacji, metody WebQuest i metody odwróconej klasy;
  • planuje zajęcia z wykorzystaniem gamifikacji, metody WebQuest i metody odwróconej klasy;
  • opracowuje scenariusz zajęć z wykorzystaniem gamifikacji, metody WebQuest i metody odwróconej klasy oraz nowych technologii edukacyjnych;
  • stosuje gamifikację, metodę WebQuest i metodę odwróconej klasy na zajęciach lekcyjnych z równoczesnym wykorzystaniem nowych technologii;
  • dostrzega korzyści płynące z wykorzystania metody odwróconej klasy i metody WebQuest.