Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak wypracować model pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia oraz towarzyszące im zaburzenia w sferze poznawczej, funkcjonalnej i emocjonalnej).
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu
- wymienisz i nazwiesz trudności szkolne / edukacyjne, które napotyka w swojej pracy zawodowej;
- potrafisz identyfikować rodzaje zaburzeń;
- umiesz świadomie dobierać i oceniać narzędzia diagnostyczne;
- planujesz działania mające na celu dostosowanie metod i form pracy do możliwości danej dysfunkcji;
- projektujesz zajęcia lekcyjne z uwzględnieniem specyfiki grupy docelowej.
Ramowy program szkolenia
MODUŁ I
Po szkoleniu uczestnik:
- wymienia i nazywa trudności szkolne / edukacyjne, które napotyka w swojej pracy zawodowej;
- identyfikuje rodzaj zaburzeń;
- świadomie dobiera i ocenia narzędzia diagnostyczne.
MODUŁ II
Po szkoleniu uczestnik:
- wymienia sposoby dostosowania metod i form pracy do możliwości psychofizycznych ucznia na wybranych zajęciach lekcyjnych;
- poznaje nowe metody pracy służące niwelowaniu deficytów i trudności szkolnych.
Metodyka szkolenia:
formułowanie informacji zwrotnej po każdej aktywności uczestników szkolenia, metoda oglądowa, burza mózgów, wymiana doświadczeń, dzielenie się dobrymi praktykami, miniwykład z wykorzystaniem prezentacji i materiałów przygotowanych przez trenera, praca indywidualna, w parach oraz zespołach przedmiotowych.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny /do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Materiały dla uczestników:
- Prezentacja
- Karty pracy
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01171, czas trwania: 3x45min
- wymienia i nazywa trudności szkolne / edukacyjne, które dostrzega u uczniów w swojej pracy zawodowej;
- identyfikuje rodzaj zaburzeń u dziecka;
- świadomie dobiera i ocenia narzędzia diagnostyczne;
- nazywa trudności, które napotyka uczeń z konkretnymi problemami na lekcjach jego przedmiotu.
Poziom 2, kod poziomu: 01172, czas trwania: 3x45min
- wymienia sposoby dostosowywania metod i form pracy do możliwości psychofizycznych ucznia na wybranych zajęciach lekcyjnych;
- poznaje nowe metody pracy służące niwelowaniu deficytów i trudności szkolnych;
- potrafi przygotować IPET dla uczniów z różnymi zaburzeniami powodującymi trudności edukacyjne.