Stacjonarne
Online
MEN
Gdy tak proste staje się tak trudne. Uczeń z trudnościami w sferze funkcjonalno-poznawczej

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak wypracować model pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia oraz towarzyszące im zaburzenia w sferze poznawczej, funkcjonalnej i emocjonalnej).
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu

  • wymienisz i nazwiesz trudności szkolne / edukacyjne, które napotyka w swojej pracy zawodowej;
  • potrafisz identyfikować rodzaje zaburzeń;
  • umiesz świadomie dobierać i oceniać narzędzia diagnostyczne;
  • planujesz działania mające na celu dostosowanie metod i form pracy do możliwości danej dysfunkcji;
  • projektujesz zajęcia lekcyjne z uwzględnieniem specyfiki grupy docelowej.

Ramowy program szkolenia

MODUŁ I

Po szkoleniu uczestnik:

  • wymienia i nazywa trudności szkolne / edukacyjne, które napotyka w swojej pracy zawodowej;
  • identyfikuje rodzaj zaburzeń;
  • świadomie dobiera i ocenia narzędzia diagnostyczne.

MODUŁ II

Po szkoleniu uczestnik:

  • wymienia sposoby dostosowania metod i form pracy do możliwości psychofizycznych ucznia na wybranych zajęciach lekcyjnych;
  • poznaje nowe metody pracy służące niwelowaniu deficytów i trudności szkolnych.

Metodyka szkolenia:

formułowanie informacji zwrotnej po każdej aktywności uczestników szkolenia, metoda oglądowa, burza mózgów, wymiana doświadczeń, dzielenie się dobrymi praktykami, miniwykład z wykorzystaniem prezentacji i materiałów przygotowanych przez trenera, praca indywidualna, w parach oraz zespołach przedmiotowych.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
× 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób

Materiały dla uczestników:

  1. Prezentacja
  2. Karty pracy

 

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 01171, czas trwania: 3x45min

  • wymienia i nazywa trudności szkolne / edukacyjne, które dostrzega u uczniów w swojej pracy zawodowej;
  • identyfikuje rodzaj zaburzeń u dziecka;
  • świadomie dobiera i ocenia narzędzia diagnostyczne;
  • nazywa trudności, które napotyka uczeń z konkretnymi problemami na lekcjach jego przedmiotu.

Poziom 2, kod poziomu: 01172, czas trwania: 3x45min

  • wymienia sposoby dostosowywania metod i form pracy do możliwości psychofizycznych ucznia na wybranych zajęciach lekcyjnych;
  • poznaje nowe metody pracy służące niwelowaniu deficytów i trudności szkolnych;
  • potrafi przygotować IPET dla uczniów z różnymi zaburzeniami powodującymi trudności edukacyjne.