Warsztaty są przeznaczone dla nauczycieli szkół podstawowych (klas 1–3, 4–8) i stanowią uzupełnienie umiejętności dla osób pracujących z dziećmi z trudnościami w sferze funkcjonalno-poznawczej. Spotkania są prowadzone metodą warsztatową na podstawie materiałów przygotowanych przez trenera oraz przez nauczycieli – uczestników kursu.
Cel szkolenia:
Przygotowanie nauczycieli do trafnego rozpoznawania u uczniów specyficznych trudności w szkole, pomocy im i kierowania ich do osób lub placówek zapewniających specjalistyczne wsparcie.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma szkoleniowa: stacjonarna, webinar, wykład lub e-wykład
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 3 × 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 × 45 minut
Czas trwania wykładu/ e-wykładu: 3 × 45 minut
Po szkoleniu uczestnik:
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01171, czas trwania: 3x45min
- wymienia i nazywa trudności szkolne / edukacyjne, które dostrzega u uczniów w swojej pracy zawodowej;
- identyfikuje rodzaj zaburzeń u dziecka;
- świadomie dobiera i ocenia narzędzia diagnostyczne;
- nazywa trudności, które napotyka uczeń z konkretnymi problemami na lekcjach jego przedmiotu.
Poziom 2, kod poziomu: 01172, czas trwania: 3x45min
- wymienia sposoby dostosowywania metod i form pracy do możliwości psychofizycznych ucznia na wybranych zajęciach lekcyjnych;
- poznaje nowe metody pracy służące niwelowaniu deficytów i trudności szkolnych;
- potrafi przygotować IPET dla uczniów z różnymi zaburzeniami powodującymi trudności edukacyjne.