Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak budować i wzmacniać autorytet współczesnego nauczyciela?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- pogłębisz wiedzę o źródłach autorytetu,
- rozwiniesz umiejętność prowadzenia dialogu i wykorzystania go w pracy z dziećmi i młodzieżą,
- podzielisz się doświadczeniem z zakresu osiągania celów edukacyjnych i wychowawczych dzięki wykorzystaniu autorytetu,
- dokonasz analizy sytuacji, w których stałeś/stałaś się autorytetem dla uczniów,
- ocenisz granice zależności i niezależności ucznia,
- poznasz narzędzia komunikacyjne sprzyjające kierowaniu własnymi działaniami i budowaniu odpowiedzialności uczniów,
- zastanowisz się nad rolą mentora i lidera we współczesnej szkole,
- pogłębisz wiedzę na temat współpracy w zespołach wychowawczych i przedmiotowych.
- rozwiniesz umiejętności prowadzenia dialogu i dyskusji oraz ich wykorzystania podczas uczenia się w grupie.
Ramowy program szkolenia:
- Co się kryje pod określeniem mieć autorytet? Czy każdy nauczyciel go ma?
- Budowanie autorytetu nauczyciela we współczesnej szkole.
- Zastosowanie elementów debaty oksfordzkiej do doskonalenia umiejętności dialogu i dyskusji.
- Wzajemne uczenie się – czego nauczyciel może nauczyć się od uczniów.
- Źródła autorytetu.
- Autorytet służący celom edukacyjnym i wychowawczym.
- W jakich sytuacjach nauczyciel jest dla ucznia autorytetem?
- W jakich sytuacjach nauczyciel nie odgrywa roli autorytetu?
- Elementy hamujące uzyskanie cech autorytetu.
- Od zależności, przez niezależność, ku współzależności – wsparcie w tym działaniu.
- Elementy analizy transakcyjnej.
- Mentoring w szkole.
- Przywództwo edukacyjne – nauczyciel liderem w szkole i jej otoczeniu.
- Jak komunikować się z dziećmi – elementy metody porozumienia bez przemocy.
- Inicjowanie współpracy, praca w grupach zadaniowych, realizacja projektów edukacyjnych.
Metodyka szkolenia:
W procesie uczenia się zostanie zastosowany cykl Kolba. Nauczyciele przytoczą doświadczenia z życia lub na podstawie ćwiczeń dokonają analizy i wyciągną wnioski. Na zakończenie szkolenia przedstawią plany zastosowania w pracy uzyskanej wiedzy i doskonalonych umiejętności. Uczestnicy będą mieli okazję do dzielenia się wiedzą. Porównają swoje doświadczenia z informacjami przekazanymi podczas szkolenia.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Prezentacje.
3. E-narzędziownik.
Program szkolenia
warsztat stacjonarny, kod poziomu: 06021, czas trwania: 4x45min
- pogłębi wiedzę o źródłach autorytetu;
- rozwinie umiejętności prowadzenia dialogu i wykorzystania go w kontakcie z dziećmi i młodzieżą;
- podzieli się doświadczeniem w zakresie osiągania celów edukacyjnych i wychowawczych dzięki wykorzystaniu autorytetu;
- dokona analizy sytuacji, podczas których stali się autorytetem dla uczniów;
- oceni granice zależności i niezależności ucznia;
- pozna narzędzia komunikacyjne sprzyjające sterowaniu własnymi działaniami i budowaniu odpowiedzialności uczniów;
- podzieli się wiedzą na temat pomysłów w pracy edukacyjno-wychowawczej;
- zastanowi się nad rolą lidera we współczesnej szkole;
- pogłębi wiedzę na temat współpracy w zespołach wychowawczych i przedmiotowych;
- rozwinie umiejętności prowadzenia dialogu i dyskusji oraz wykorzystania tych umiejętności podczas uczenia się w grupie;
- wskaże sposoby na promowanie i komunikowanie sprzyjające dialogowi dorosły–dziecko.