Stacjonarne
Online
MEN
Budowanie autorytetu wśród dzieci i młodzieży. Jak być dzisiaj szanowanym i potrzebnym dorosłym?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak budować i wzmacniać autorytet współczesnego nauczyciela?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • pogłębisz wiedzę o źródłach autorytetu,
  • rozwiniesz umiejętność prowadzenia dialogu i wykorzystania go w pracy z dziećmi i młodzieżą,
  • podzielisz się doświadczeniem z zakresu osiągania celów edukacyjnych i wychowawczych dzięki wykorzystaniu autorytetu,
  • dokonasz analizy sytuacji, w których stałeś/stałaś się autorytetem dla uczniów,
  • ocenisz granice zależności i niezależności ucznia,
  • poznasz narzędzia komunikacyjne sprzyjające kierowaniu własnymi działaniami i budowaniu odpowiedzialności uczniów,
  • zastanowisz się nad rolą mentora i lidera we współczesnej szkole,
  • pogłębisz wiedzę na temat współpracy w zespołach wychowawczych i przedmiotowych.
  • rozwiniesz umiejętności prowadzenia dialogu i dyskusji oraz ich wykorzystania podczas uczenia się w grupie.

Ramowy program szkolenia:

  1. Co się kryje pod określeniem mieć autorytet? Czy każdy nauczyciel go ma?
  2. Budowanie autorytetu nauczyciela we współczesnej szkole.
  3. Zastosowanie elementów debaty oksfordzkiej do doskonalenia umiejętności dialogu i dyskusji.
  4. Wzajemne uczenie się – czego nauczyciel może nauczyć się od uczniów.
  5. Źródła autorytetu.
  6. Autorytet służący celom edukacyjnym i wychowawczym.
  7. W jakich sytuacjach nauczyciel jest dla ucznia autorytetem?
  8. W jakich sytuacjach nauczyciel nie odgrywa roli autorytetu?
  9. Elementy hamujące uzyskanie cech autorytetu.
  10. Od zależności, przez niezależność, ku współzależności – wsparcie w tym działaniu.
  11. Elementy analizy transakcyjnej.
  12. Mentoring w szkole.
  13. Przywództwo edukacyjne – nauczyciel liderem w szkole i jej otoczeniu.
  14. Jak komunikować się z dziećmi – elementy metody porozumienia bez przemocy.
  15. Inicjowanie współpracy, praca w grupach zadaniowych, realizacja projektów edukacyjnych.

Metodyka szkolenia:

W procesie uczenia się zostanie zastosowany cykl Kolba. Nauczyciele przytoczą doświadczenia z życia lub na podstawie ćwiczeń dokonają analizy i wyciągną wnioski. Na zakończenie szkolenia przedstawią plany zastosowania w pracy uzyskanej wiedzy i doskonalonych umiejętności. Uczestnicy będą mieli okazję do dzielenia się wiedzą. Porównają swoje doświadczenia z informacjami przekazanymi podczas szkolenia.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.
2. Prezentacje.
3. E-narzędziownik.

Program szkolenia

warsztat stacjonarny, kod poziomu: 06021, czas trwania: 4x45min

  • pogłębi wiedzę o źródłach autorytetu;
  • rozwinie umiejętności prowadzenia dialogu i wykorzystania go w kontakcie z dziećmi i młodzieżą;
  • podzieli się doświadczeniem w zakresie osiągania celów edukacyjnych i wychowawczych dzięki wykorzystaniu autorytetu;
  • dokona analizy sytuacji, podczas których stali się autorytetem dla uczniów;
  • oceni granice zależności i niezależności ucznia;
  • pozna narzędzia komunikacyjne sprzyjające sterowaniu własnymi działaniami i budowaniu odpowiedzialności uczniów;
  • podzieli się wiedzą na temat pomysłów w pracy edukacyjno-wychowawczej;
  • zastanowi się nad rolą lidera we współczesnej szkole;
  • pogłębi wiedzę na temat współpracy w zespołach wychowawczych i przedmiotowych;
  • rozwinie umiejętności prowadzenia dialogu i dyskusji oraz wykorzystania tych umiejętności podczas uczenia się w grupie;
  • wskaże sposoby na promowanie i komunikowanie sprzyjające dialogowi dorosły–dziecko.