Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak budować odporność psychiczną i dbać o swój well-being, to szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- dowiesz się, czym są sytuacje kryzysowe i czym się różnią od sytuacji trudnych i stresu,
- poznasz koncepcję zasobów S. Hobfolla,
- będziesz potrafił zidentyfikować własne zasoby,
- poznasz sposoby pracy nad zasobami, między innymi poprzez ćwiczenie proaktywności,
- dowiesz się, czym są trudne emocje i jakie pełnią funkcje w życiu człowieka,
- będzie umiał zarządzać trudnymi emocjami.
- poznasz praktyczne i konstruktywne sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami.
Ramowy program szkolenia:
- Definicja kryzysu.
- Odróżnienie sytuacji kryzysowych od sytuacji trudnych i stresu.
- Wyróżnienie sytuacji trudnych, kryzysowych, stresujących, które występują w pracy nauczyciela.
- Podkreślenie nieuchronności zmian i ich roli w rozwoju osobistym i zawodowym.
- Omówienie, czym są emocje i podkreślenie funkcji, jakie pełnią w życiu człowieka.
- Wyróżnienie i zdefiniowanie trudnych emocji.
- Przedstawienie praktycznych i konstruktywnych sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami.
- Podkreślenie roli pro aktywności w życiu zawodowymi osobistym. Przedstawienie podejścia S. Coveya.
- Wskazanie roli posiadanych zasobów w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi.
- Przedstawienie koncepcji zasobów S. Hobfolla.
- Praca nad własnymi zasobami. Identyfikacja obszarów, na które mamy bezpośredni wpływ i poznanie sposobów powiększania zasobów.
Metodyka szkolenia:
- praca indywidualna – karty pracy
- praca w parach – dzielenie się refleksjami
- praca w podgrupach – poszukiwanie rozwiązań, odpowiedzi na postawione pytania
- dyskusje moderowane przez trenera
- mini wykład / prezentacja
- przygotowanie plakatu w podgrupach
Forma i czas szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Materiały dla uczestników:
- e-narzędziownik
- karty pracy