Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jakie są zasady prowadzenia efektywnych spotkań z rodzicami swoich uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Poznasz rodzaje zebrań/ spotkań z rodzicami.
- Dowiesz się, jak powinno przebiegać satysfakcjonujące spotkanie z rodzicami.
- Nauczysz się, jak je praktycznie przeprowadzić.
- Przygotujesz dokumentację związaną z prowadzonym spotkaniem.
- Zastosujesz techniki uważnego słuchania i angażowania rodziców w celu budowania wzajemnego porozumienia.
- Uświadomisz sobie potrzebę wiarygodności nauczyciela w czasie zebrania.
Ramowy program szkolenia
- Rodzic na spotkaniu w szkole – regulacje prawne.
- Rodzaje spotkań:
– ogólne,
– klasowe,
– indywidualne,
– trójstronne (rodzic – uczeń – nauczyciel),
– interwencyjne,
– konsultacje,
– wizyty domowe. - Zasady prowadzenia efektywnych spotkań stacjonarnych i online.
- Pierwsze zebranie z nową grupą / klasą.
- Delegowanie uprawnień rodzicom – na przykład wybór trójki klasowej.
- Scenariusz i dokumentacja zebrania / spotkania.
- Zasady wiarygodności nauczyciela w czasie zebrania.
- Techniki uważnego słuchania i angażowania rodziców, w tym zarządzanie konfliktem, kultura informacji zwrotnej, FUKO/ FUO, zasady komunikacji nieantagonizującej.
- Trudny rodzic na zebraniu / spotkaniu.
- Propozycje scenariuszy spotkań z elementami warsztatu/ pedagogizacji, prowadzenie moderowanej dyskusji z rodzicami, budowa komunikatu ustnego i pisemnego.
Metodyka szkolenia:
Warsztat – zebranie z perspektywy rodzica i nauczyciela (studium porównawcze). Dyskusja z formułowaniem wniosków. Prezentacja, rozmowa kierowana, burza mózgów, dyskusja, wymiana doświadczeń, wykład.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny /do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Przykładowe zaproszenie na zebranie.
2. Przykładowy scenariusz zebrania / spotkania.
3. Przykładowy protokół zebrania spotkania.
4. Przykładowa karta informacyjna dla rodzica – co, gdzie, kiedy – czyli jak funkcjonuje szkoła?
5. E-narzędziownik.