Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak myśli kłębiące się na co dzień w głowie można wykorzystać do kreatywnej pracy z uczniami oraz jak zaangażować ich do działania?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu:
- zwiększą poziom własnej kreatywności i elastyczności myślenia oraz inwencji w poszukiwaniu nowych pomysłów i rozwiązań;
- poznają sposoby nakierowywania określonego typu myślenia (skojarzenia, analogie, metafory) na twórcze tory;
- nauczą się posługiwać wybranymi technikami twórczego myślenia (w ramach ćwiczeń twórcza praca indywidualnie i grupowo);
- poszerzą wiedzę na temat mechanizmów twórczego myślenia.
Doświadczenie pokazuje, że kreatywnego podejścia do świata można się skutecznie uczyć i sukcesywnie je rozwijać. Uczestnicy poznają liczne techniki kreatywnego myślenia: mechanizm formułowania skojarzeń, ćwiczenia służące jego rozwojowi; technikę jednego słowa; technikę analizy morfologicznej; mechanizmy myślenia przez analogie, ćwiczenia służące jego rozwojowi; technikę identyfikacji; technikę circept (ang. circular concept); metaforyzowanie, ćwiczenia służące jego rozwojowi; technikę identyfikacji; grupowe tworzenie poezji.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Korzyści dla dyrektora
- Wzmocnienie zdolności nauczycieli do twórczego rozwiązywania problemów.
- Uatrakcyjnienie i zwiększenie efektywności zajęć.
Forma szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01011, czas trwania: 3x45min
- zna i rozumie mechanizm formułowania skojarzeń;- wie, jak zachodzi mechanizm skojarzeń;
- zna mechanizmy twórczego myślenia związane ze skojarzeniami, analogiami i metaforami;
- stosuje ćwiczenia pobudzające kreatywność myślenia.
- zna i rozumie mechanizm formułowania skojarzeń;
- wie, jak zachodzi mechanizm skojarzeń;
- zyskuje swobodę i elastyczność w formułowaniu skojarzeń;
- wie, jaki sposób formułowania skojarzeń prowadzi do twórczych efektów.
Poziom 2, kod poziomu: 01012, czas trwania: 3x45min
- wzmacnia własną elastyczność myślenia oraz inwencję w poszukiwaniu nowych pomysłów i rozwiązań;
- stosuje wybrane techniki twórczego myślenia.
- zna i rozumie mechanizm myślenia przez analogię oraz jego znaczenie w myśleniu twórczym;
- wie, jak zachodzi myślenie przez analogię,
- zyskuje swobodę i elastyczność w odnajdywaniu analogii pomiędzy różnymi obiektami;
- wie, w jaki sposób myślenie przez analogię prowadzi do twórczych efektów.
Poziom 3, kod poziomu: 01013, czas trwania: 3x45min
- zna mechanizmy twórczego myślenia związane ze skojarzeniami, analogiami i metaforami;
- stosuje ćwiczenia pobudzające kreatywność myślenia;
- zna i rozumie mechanizm metaforyzowania oraz dostrzega jego znaczenie w rozumieniu złożonych zjawisk;
- wie, na czym polega mechanizm metaforyzowania;
- zyskuje swobodę i elastyczność w tworzeniu i wykorzystywaniu metafor;
- wie, w jaki sposób metaforyzowanie prowadzi do twórczych efektów.