Stacjonarne
Online
MEN
Kreatywne metody pracy w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

w jaki sposób zrozumieć istotę i rolę zabawy twórczej w przedszkolu i szkole (edukacja wczesnoszkolna)?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • rozwiniesz swoje umiejętności planowania oraz realizowania konstruktywnych i merytorycznych zabaw twórczych.;
  • zdobędziesz wiedzę na temat przebiegu procesów twórczych u dziecka.;
  • dowiesz się, jak ważną rolę odgrywa nauczyciel w tym procesie;.
  • otrzymasz konkretne pomysły i rozwiązania, a także przestrzeń do refleksji nad ich wprowadzeniem do codziennej praktyki pedagogicznej

Ramowy program szkolenia

POZIOM I

  1. Pojęcie kreatywności u dziecka w wieku przedszkolnym.
  2. Cechy i działania nauczyciela wspierające proces rozwijania kreatywności.
  3. Obszary rozwoju dziecka w odniesieniu do podstawy programowej.
  4. Fazy rozwoju twórczego dzieci.
  5. Korzyści stymulowania twórczego rozwoju dziecka.
  6. Sposoby modyfikacji zabaw twórczych ruchowych i manualnych oraz przeniesienie ich do własnej praktyki pedagogicznej

POZIOM II

  1. Cechy aktywności plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym.
  2. Rola nauczyciela w rozwijaniu twórczych działań plastycznych.
  3. Techniki plastyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
  4. Walory twórczych zabaw plastycznych w rozwoju dziecka.
  5. Wykorzystanie nietypowych materiałów w twórczych pracach plastycznych.

POZIOM III

  1. Metoda synektyczna – sposoby wykorzystania jej w pracy z dziećmi.
  2. Planowanie treningu twórczości z dziećmi.
  3. Kreatywne scenariusze w praktyce twórczego nauczyciela.
  4. Pomysły zmian działań nauczyciela w codziennej praktyce.
  5. Rozwijanie doradztwa zawodowego w przedszkolu z wykorzystaniem metody projektu.

Metodyka szkolenia:

Praca indywidualna, praca w małych i dużych grupach nad zagadnieniem problemowym, burza mózgów, dyskusja w grupie, drama, metoda synektyczna, metoda rysunkowa, omówienie i podsumowanie każdego ćwiczenia przez uczestników i trenera, przekazywanie informacji zwrotnych, zadania symulacyjne umożliwiające ćwiczenie umiejętności prowadzenia zabaw kreatywnych, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi członkami grupy, poszerzanie wiedzy dotyczące planowania i zdobywania informacji na temat zawodów metodą projektu, miniwykład z wykorzystaniem prezentacji w Power Poincie.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

  1. Karty pracy
  2. Prezentacje

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 02201, czas trwania: 3x45min

  • identyfikuje cechy i działania nauczyciela kreatywnego, pojęcie kreatywności u dziecka w wieku przedszkolnym;
  • wskazuje rolę zabaw kreatywnych w rozwoju dziecka oraz obszary tego rozwoju;
  • ocenia proponowane działania kreatywne pod kątem merytorycznym;
  • identyfikuje obszary rozwoju dziecka w odniesieniu do podstawy programowej;
  • wskazuje modyfikację zabaw twórczych ruchowych i manualnych oraz przeniesienie ich do własnej praktyki pedagogicznej;
  • wykorzystuje zmysły do stymulowania wyobraźni dziecka;
  • planuje twórcze zajęcia ruchowe i manualne;
  • udziela dziecku motywującej informacji zwrotnej.

Poziom 2, kod poziomu: 02202, czas trwania: 3x45min

  • pobudza kreatywność dziecka w zakresie odbierania i tworzenia sztuki plastycznej;
  • ma pomysły i informacje, jak zaplanować działania plastyczne dzieci z wykorzystaniem typowych i nietypowych materiałów;
  • udziela dziecku rozwojowej informacji zwrotnej.

Poziom 3, kod poziomu: 02203, czas trwania: 3x45min

  • inspiruje dzieci do twórczych działań dzięki stawianiu im odpowiednich zadań;
  • planuje trening twórczości dla swojej grupy;
  • dzieli się swoją wiedzą z innymi.