Stacjonarne
Online
Lekcja w przestrzeni wirtualnej – jak wykorzystać sprzęt cyfrowy na zajęciach edukacyjnych

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak wykorzystać potencjał technologii cyfrowej w edukacji i przyczynić się do podniesienia jakości procesu nauczania-uczenia się?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • uświadomisz sobie korzyści wynikające z wykorzystania technologii cyfrowej w procesie nauczania – uczenia się,
  • rozwiniesz umiejętności w zakresie wykorzystania sprzętu i oprogramowania cyfrowego,
  • poznasz dostępne narzędzia, które mogą pomóc w prowadzeniu lekcji / zajęć edukacyjnych,
  • poznasz sposób, w jaki technologia cyfrowa może wspierać różne style uczenia się oraz w jaki sposób może być przydatna w pracy z uczniem ze SPE,
  • otrzymasz wskazówki dotyczące integracji technologii cyfrowej z codzienną pracą nauczyciela,
  • poznasz sposoby monitorowania postępów uczniów, tworzenia różnorodnych materiałów dydaktycznych, motywowania uczniów do samodzielnego uczenia się i rozwijania kreatywności oraz nowoczesne aktywizujące metody nauczania wspierane przez TIK,
  • stworzysz ciekawą i angażującą lekcję z wykorzystaniem potencjału technologii cyfrowej.

Ramowy program szkolenia

 I. Wprowadzenie
  1. korzyści wynikające ze stosowania technologii cyfrowej w edukacji,
  2. narzędzia i urządzenia cyfrowe dostępne na rynku.
II. Materiały dydaktyczne w przestrzeni cyfrowej.
  1. Zasady tworzenia materiałów w formie cyfrowej.
  2. Adaptacja materiałów do różnych grup wiekowych i poziomów zaawansowania uczniów.
III. Narzędzia cyfrowe dla nauczycieli
  1. Platformy edukacyjne, ich rodzaje i funkcjonalność (w zależności od oczekiwań grupy).
  2. Programy do tworzenia prezentacji multimedialnych.
IV. Programy do gromadzenia materiałów i informacji
  1. korzystanie z programów edukacyjnych,
  2. interaktywne quizy i testy,
  3. gry edukacyjne.
  4. integracja technologii cyfrowej z codzienną pracą nauczyciela.
V. Sposoby monitorowania postępów uczniów z wykorzystaniem technologii cyfrowej.
VI. Tworzenie różnorodnych materiałów dydaktycznych, ich wyszukiwanie i gromadzenie.
VII. Jak technologia może wspomóc ucznia ze SPE oraz wesprzeć różne style uczenia się? – praktyczne wskazówki, konkretne narzędzia wspierające ucznia ze SPE
VIII. Aktywizujące metody nauczania wspierane przez TIK.
  1. grywalizacja,
  2. metoda projektu edukacyjnego,
  3. odwrócona klasa, kształcenie wyprzedzające,
  4. WebQuest

Metodyka szkolenia:

  1. Analiza potrzeb i oczekiwań grupy szkoleniowej, określenie korzyści, jakie przyniesie wykorzystanie sprzętu cyfrowego w edukacji.
  2. Praca metodą warsztatową, uczenie się przez doświadczenie. Podczas ćwiczeń praktycznych nauczyciele będą mieli okazję wypróbować wybrane narzędzia cyfrowe (zgodnie z oczekiwaniami grupy).
  3. Przykładowe ćwiczenia: stworzenie prezentacji multimedialnej w wybranym programie, przetestowanie różnych narzędzi do tworzenia materiałów dydaktycznych, platform edukacyjnych, narzędzi wirtualnej rzeczywistości.
  4. Zagadnienia na szkoleniu będą poruszane w kontekście pracy w szkole z uwzględnieniem aktywizujących metod dydaktycznych, a nie w zarysie teoretycznym.
  5. Wspólne z uczestnikami stworzenie bazy dobrych praktyk: wymiana doświadczeń, sprawdzone ćwiczenia i zasoby wiedzy. Umieszczenie ich w przestrzeni wirtualnej, na przykład WAKELET.

Forma i czas trwania szkolenia: 

4 × 45 min warsztat stacjonarny –  do 25 osób
3 × 45 min warsztat online –  do 30 osób
3 × 45 min wykład online –  do 100 osób
3 × 45 min wykład stacjonarny–  do 150 osób
2 × 45 min webinar na żywo –  do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany + e-narzędziownik

Materiały dla uczestników:

1.Karta pracy.
2.E-narzędziownik.