Stacjonarne
Online
Mam czas! – „chemia” i „fizyka” zarządzania sobą w czasie

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz:

poznać praktyczne metody zarządzania sobą w czasie?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • zdobędziesz wiedzę dotyczącą założeń i technik zarządzania sobą w czasie,
  • nabędziesz / będziesz doskonalić umiejętności w zakresie:
    – dotrzymywania terminów i niemarnowania czasu w pracy,
    – oceny ilości czasu potrzebnego na wykonanie danego zadania,
    – zarządzania zadaniami i umiejscawiania ich w czasie,
    – stosowania odpowiednich metod zarządzania sobą w czasie,
    – planowania, określania priorytetów i organizacji.
  • zostaniesz ukierunkowany na zmianę dotychczasowych nawyków zarządzania sobą w czasie.

Ramowy program szkolenia:

MODUŁ 1

  1. Analiza dotychczasowych doświadczeń uczestników w planowaniu i zarządzaniu czasem – analiza SWOT.
  2. Najczęstsze przyczyny marnowania czasu – zewnętrzne i wewnętrzne pożeracze czasu oraz sposoby radzenia sobie z nimi. Analiza doświadczeń.
  3. Planowanie czasu. Wykorzystania czasu a waga zadań. Techniki pomocne w nadawaniu zadaniom priorytetów.
  4. Zastosowanie podstawowych technik i zasad planowania w tworzeniu kalendarza na jeden dzień.

MODUŁ 2

  1. Zmiana nawyków dotyczących zarządzania sobą w czasie.
  2. Matryca zarządzania czasem. Czwarta generacja.
  3. Planowanie wykorzystania swojego czasu w perspektywie dłuższej niż jeden dzień. Zasady formułowania celów (SMART), cele krótko- i długoterminowe.

MODUŁ 3

  1. Wpływ specyfiki organizacji szkoły i wynikających z niej pożeraczy czasu.
  2. Dobre praktyki wśród nauczycieli. Poszukiwanie rozwiązań dotyczących organizacyjnych pożeraczy czasu – burza mózgów.
  3. „Małpy” w zarządzaniu czasem i skuteczne sposoby radzenia sobie z nimi – studium przypadków.
  4. Promowanie wybranej techniki zarządzania sobą w czasie wśród uczniów – odgrywanie ról.
  5. Poszukiwanie zastosowań innych technik zarządzania sobą w czasie w pracy z uczniami – praca w grupach.

Metodyka szkolenia:

Szkolenie prowadzone jest tak, by przez cały czas aktywizować uczestników. Wykłady interaktywne wprowadzają teoretycznie uczestników w praktyczne ćwiczenia (ponad 60 procent czasu szkolenia).

Wykorzystywane metody i techniki pracy:

  • studia przypadków,
  • burza mózgów,
  • inscenizacje, scenki,
  • wizualizacja,
  • dyskusja,
  • ćwiczenia w parach,
  • ćwiczenia indywidualne.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty Pracy.
2. Prezentacje.

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 06061, czas trwania: 3x45min

  • Nabędzie umiejętności zarządzania sobą w czasie.
  • Podwyższy efektywność swojej pracy.

Poziom 2, kod poziomu: 06062, czas trwania: 3x45min

  • Nabędzie umiejętności zarządzania sobą w czasie.
  • Podwyższy efektywność swojej pracy.

Poziom 3, kod poziomu: 06063, czas trwania: 3x45min

  • Nabędzie umiejętności zarządzania sobą w czasie.
  • Podwyższy efektywność swojej pracy.