Jeśli chcesz uporządkować wiedzę i wzmocnić umiejętności pracy z uczniami z zaburzeniami poznawczo – motorycznymi, to szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- zrozumiesz istotę dysleksji rozwojowej, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii,
- zidentyfikujesz symptomy i objawy zaburzeń poznawczo – motorycznych,
- poznasz regulacje prawne dotyczące organizacji pracy z uczniami z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi,
- nauczysz się dokonywać diagnozy i oceny funkcjonalnej uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi,
- wzmocnisz kompetencje w obszarze tworzenia przedmiotowych warunków i sposobów oceniania uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi,
- na poszczególnych przedmiotach / zajęciach edukacyjnych zastosujesz efektywne metody i formy pracy z uczniem mającym problemy wynikające z zaburzeń poznawczo -motorycznych,
- zaplanujesz i wdrożysz działania korekcyjne, aby uzyskać optymalne efekty w pracy z uczniem.
Ramowy program szkolenia:
- Co to znaczy, że uczeń ma dysleksję, dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię?
- Symptomy dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii.
- Regulacje prawne dotyczące organizacji pracy z uczniami z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi.
- Diagnoza i ocena funkcjonalna uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi.
- Tworzenie przedmiotowych warunków i sposobów oceniania uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi.
- Efektywne metody i formy pracy z uczniami mającymi trudności wynikające z zaburzeń poznawczo- motorycznych na poszczególnych przedmiotach, zajęciach edukacyjnych.
- Dziesięć ogólnych zasad w pracy z uczniami z ryzykiem dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii i zaburzeń poznawczo-motorycznych.
- Wskazówki do pracy z uczniami z objawami dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii i zaburzeń poznawczo-motorycznych
- Propozycje zadań edukacyjnych, ćwiczeń, zabaw i scenariuszy zajęć usprawniających czytanie i pisanie.
Metodyka szkolenia:
- praca indywidualna
- praca w grupach
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / bez ograniczeń
Realizacja od 26.08.2024
Materiały dla uczestników:
- karty pracy,
- prezentacja,
- e-narzędziownik