Stacjonarne
Online
Metody pracy z uczniem z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią i innymi zaburzeniami poznawczo-motorycznymi

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeśli chcesz uporządkować wiedzę i wzmocnić umiejętności pracy z uczniami z zaburzeniami poznawczo – motorycznymi, to szkolenie jest dla Ciebie!   

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • zrozumiesz istotę dysleksji rozwojowej, dysgrafii, dysortografii i dyskalkulii,
  • zidentyfikujesz symptomy i objawy zaburzeń poznawczo – motorycznych,
  • poznasz regulacje prawne dotyczące organizacji pracy z uczniami z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi,
  • nauczysz się dokonywać diagnozy i oceny funkcjonalnej uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi,
  • wzmocnisz kompetencje w obszarze tworzenia przedmiotowych warunków i sposobów oceniania uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi,
  • na poszczególnych przedmiotach / zajęciach edukacyjnych zastosujesz efektywne metody i formy pracy z uczniem mającym problemy wynikające z zaburzeń poznawczo -motorycznych,
  • zaplanujesz i wdrożysz działania korekcyjne, aby uzyskać optymalne efekty w pracy          z uczniem.

Ramowy program szkolenia:

  1. Co to znaczy, że uczeń ma dysleksję, dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię?
  2. Symptomy dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii.
  3. Regulacje prawne dotyczące organizacji pracy z uczniami z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi.
  4. Diagnoza i ocena funkcjonalna uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi.
  5. Tworzenie przedmiotowych warunków i sposobów oceniania uczniów z zaburzeniami poznawczo-motorycznymi.
  6. Efektywne metody i formy pracy z uczniami mającymi trudności wynikające z zaburzeń poznawczo- motorycznych na poszczególnych przedmiotach, zajęciach edukacyjnych.
  7. Dziesięć ogólnych zasad w pracy z uczniami z ryzykiem dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii i zaburzeń poznawczo-motorycznych.
  8. Wskazówki do pracy z uczniami z objawami dysleksji, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii     i zaburzeń poznawczo-motorycznych
  9. Propozycje zadań edukacyjnych, ćwiczeń, zabaw i scenariuszy zajęć usprawniających czytanie i pisanie.

Metodyka szkolenia:

  • praca indywidualna
  • praca w grupach

Forma i czas szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / bez ograniczeń

Realizacja od 26.08.2024

Materiały dla uczestników:

  • karty pracy,
  • prezentacja,
  • e-narzędziownik