Stacjonarne
Online
MEN
Uczeń zdolny – jak wspomagać go w rozwoju?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak w bardziej precyzyjny sposób rozpoznawać zdolności i uzdolnienia swoich uczniów, facylitować je różnymi aktywnymi metodami?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Poszerzysz swoją wiedzę o nowe koncepcje i modele zdolności.
  • Przećwiczysz sposoby pogłębiania i rozwijania zdolności
  • Doświadczysz pozytywnego efektu koncentracji na mocnych stronach i ich zastosowaniu w edukacji.

Ramowy program szkolenia:

MODUŁ  I

  1. Pojęcie, koncepcje i modele zdolności (koncepcja zdolności Josepha S. Renzulliego i F. Monksa, inteligencji wielorakich Howarda Gardnera).
  2. Identyfikacja uzdolnień ogólnych i kierunkowych ‒ obszary identyfikacji uzdolnień, metody identyfikacji (nominacje i rekomendacje, analiza prac uczniów, wywiady).
  3. Projektowanie i realizacja procesu wsparcia ucznia zdolnego zgodnie z diagnozą.

MODUŁ II

  1. Strategie kształcenia uczniów zdolnych (nauczanie indukcyjne, przyspieszone kształcenie, wzbogacone kształcenie).
  2. Indywidualny program nauki i indywidualny tok nauki.
  3. Formy organizacji zajęć.
  4. Metody: tutoring, tutoring rówieśniczy, siedem centrów sukcesu, projekt edukacyjny, poker kryterialny, dyskusja punktowana, portfolio.

MODUŁ  III

  1. Przypomnienie definicji i rodzajów talentu według Instytutu Gallupa.
  2. Diagnoza własnego układu talentów w roli nauczyciela, pedagoga, wychowawcy.
  3. Jak przekształcać swoje talenty w mocne strony.

Metodyka szkolenia:

budowanie wiedzy, umiejętności na podstawie doświadczenia i doświadczania (experimental learning)

komplementarność praktyki i wprowadzanie ilustrującą ją teorią.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

  1. Karty pracy
  2. Prezentacje

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 01041, czas trwania: 3x45min

  • diagnozuje potrzeby dzieci uzdolnionych;
  • rozpoznaje czynniki utrudniające lub uniemożliwiające rozwój talentu;
  • rozpoznaje czynniki sprzyjające rozwojowi talentu.

Poziom 2, kod poziomu: 01042, czas trwania: 3x45min

  • indywidualizuje zadania pod kątem zdiagnozowanych zdolności uczniów;
  • stymuluje rozwój zdolnych uczniów przez wzmacnianie ich kompetencji emocjonalnych i społecznych.

Poziom 3, kod poziomu: 01043, czas trwania: 3x45min

  • skutecznie pracuje ze zróżnicowaną grupą klasową, uwzględniając potrzeby uczniów zdolnych;
  • stymuluje u uczniów rozwój ich zainteresowań i zdolności twórczych;
  • kształtuje w oczach uczniów ich pozytywny obraz samych siebie;
  • rozwija umiejętności interpersonalne uczniów.

 

Opiekunem merytorycznym szkoleń: Indywidualizacja i specjalne potrzeby edukacyjne, jest Izabela Juszkiewicz.
Pedagog, doradca zawodowy, certyfikowany trener oraz coach, specjalista w obszarach wspierania
rozwoju osobistego dzieci i młodzieży, autor materiałów dydaktycznych w obszarach związanych
z kształtowaniem postaw proinnowacyjnych u uczniów oraz pomocy psychologiczno – pedagogicznej.