Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak w bardziej precyzyjny sposób rozpoznawać zdolności i uzdolnienia swoich uczniów, facylitować je różnymi aktywnymi metodami?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Poszerzysz swoją wiedzę o nowe koncepcje i modele zdolności.
- Przećwiczysz sposoby pogłębiania i rozwijania zdolności
- Doświadczysz pozytywnego efektu koncentracji na mocnych stronach i ich zastosowaniu w edukacji.
Ramowy program szkolenia:
MODUŁ I
- Pojęcie, koncepcje i modele zdolności (koncepcja zdolności Josepha S. Renzulliego i F. Monksa, inteligencji wielorakich Howarda Gardnera).
- Identyfikacja uzdolnień ogólnych i kierunkowych ‒ obszary identyfikacji uzdolnień, metody identyfikacji (nominacje i rekomendacje, analiza prac uczniów, wywiady).
- Projektowanie i realizacja procesu wsparcia ucznia zdolnego zgodnie z diagnozą.
MODUŁ II
- Strategie kształcenia uczniów zdolnych (nauczanie indukcyjne, przyspieszone kształcenie, wzbogacone kształcenie).
- Indywidualny program nauki i indywidualny tok nauki.
- Formy organizacji zajęć.
- Metody: tutoring, tutoring rówieśniczy, siedem centrów sukcesu, projekt edukacyjny, poker kryterialny, dyskusja punktowana, portfolio.
MODUŁ III
- Przypomnienie definicji i rodzajów talentu według Instytutu Gallupa.
- Diagnoza własnego układu talentów w roli nauczyciela, pedagoga, wychowawcy.
- Jak przekształcać swoje talenty w mocne strony.
Metodyka szkolenia:
budowanie wiedzy, umiejętności na podstawie doświadczenia i doświadczania (experimental learning)
komplementarność praktyki i wprowadzanie ilustrującą ją teorią.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
- Karty pracy
- Prezentacje
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01041, czas trwania: 3x45min
- diagnozuje potrzeby dzieci uzdolnionych;
- rozpoznaje czynniki utrudniające lub uniemożliwiające rozwój talentu;
- rozpoznaje czynniki sprzyjające rozwojowi talentu.
Poziom 2, kod poziomu: 01042, czas trwania: 3x45min
- indywidualizuje zadania pod kątem zdiagnozowanych zdolności uczniów;
- stymuluje rozwój zdolnych uczniów przez wzmacnianie ich kompetencji emocjonalnych i społecznych.
Poziom 3, kod poziomu: 01043, czas trwania: 3x45min
- skutecznie pracuje ze zróżnicowaną grupą klasową, uwzględniając potrzeby uczniów zdolnych;
- stymuluje u uczniów rozwój ich zainteresowań i zdolności twórczych;
- kształtuje w oczach uczniów ich pozytywny obraz samych siebie;
- rozwija umiejętności interpersonalne uczniów.
Opiekunem merytorycznym szkoleń: Indywidualizacja i specjalne potrzeby edukacyjne, jest Izabela Juszkiewicz.
Pedagog, doradca zawodowy, certyfikowany trener oraz coach, specjalista w obszarach wspierania
rozwoju osobistego dzieci i młodzieży, autor materiałów dydaktycznych w obszarach związanych
z kształtowaniem postaw proinnowacyjnych u uczniów oraz pomocy psychologiczno – pedagogicznej.