Sprawdź, w czym szkolenie może być pomocne w Twojej placówce
Nauka przez zabawę z tablicą interaktywną rozwija percepcję wzrokowo-słuchową, co pozwala dzieciom samodzielnie rozwiązywać zadania z natychmiastową informacją zwrotną, umożliwia powtórzenie czynności, daje poczucie sukcesu po wykonaniu zadania. Rozwijana jest również percepcja wzrokowo-ruchowa, np. trening manualny – przez rysowanie kształtów, wypełnianie kolorami, wzorami, kształtowanie napięcia mięśniowego dzięki odpowiedniemu naciskowi na powierzchnię cybertablicy. Interaktywność angażuje dziecko, stymuluje jego zmysły – wzrok, dotyk i słuch. Rozwija umiejętność wykony wania złożonych poleceń, które akty wizują myślenie abstrakcyjne. Multitablica uatrakcyjnia zajęcia, dyscyplinuje grupę, a także zachęca do rozmów – rozwija mowę.
Zapoznaj się z celami szkoleniowymi
Celem szkolenia jest przedstawienie nauczycielom metod i sposobów na to, jak efektywnie korzystać z tablicy interaktywnej w różnych obszarach pracy przedszkola.
Dowiedz się, jak będą pracować uczestnicy szkolenia
Uczestnicy szkolenia będą pracować przy tablicy interaktywnej nauczą się wykorzystywać jej oprogramowanie – gotowe zasoby cybertablicy lub internetowe zasoby edukacyjne.
Zwróć uwagę na…
Tablica interaktywna czy monitor interaktywny? Podczas szkolenia będą także prezentowane możliwości pracy z tym drugim urządzeniem – porównanie, zalety i potencjał, jaki dają, wzbogacając pracę przedszkola.
Korzyści dla rady pedagogicznej
- Kadra pedagogiczna w pełni wykorzystuje funkcjonalność zainstalowanych tablic interaktywnych oraz samodzielnie tworzy zasoby edukacyjne i używa ich podczas różnych sytuacji edukacyjnych.
Korzyści dla dyrektora
- Wzbogacenie oferty przedszkola.
- Postrzeganie placówki przez rodziców jako nowoczesnego miejsca rozwoju dziecka, w którym technologie informacyjno-komunikacyjne wspierają naukę i są traktowane jako naturalny sprzymierzeniec kształcenia dziecka, przy wprowadzaniu zasad bezpiecznego korzystania z ICT.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma szkoleniowa: stacjonarna, webinar, wykład lub e-wykład
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 3 × 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 × 45 minut
Czas trwania wykładu/ e-wykładu: 3 × 45 minut
Po szkoleniu uczestnik:
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 04021, czas trwania: 3x45min
- posługuje się urządzeniami typu laptop, tablet, tablica multimedialna;
- wykorzystuje urządzenie typu laptop, tablet, tablica multimedialna w adekwatnej sytuacji dydaktycznej;
- potrafi omówić główne zasady bezpiecznej pracy z uczniem w sieci;
- stosuje w praktyce zasady bezpiecznego wykorzystania urządzeń typu laptop, tablet, tablica multimedialna w pracy z uczniem ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu sieciowego;
- posługuje się oprogramowaniem do obsługi danego rodzaju tablicy interaktywnej/ monitora interaktywnego,
- potrafi twórczo i zgodnie z potrzebami dydaktycznymi wykorzystywać tablicę interaktywną w pracy z uczniami,
- planuje zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej / monitora interaktywnego z zachowaniem zasady efektywności pracy.