Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
w jaki sposób organizować nauczanie tradycyjne, zdalne i hybrydowe, aby stosować ocenianie motywujące, stanowiące nieodłączną część procesu uczenia się?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- otrzymasz wskazówki, w jaki sposób stosować taksonomię Blooma do tworzenia celów i kryteriów sukcesu,
- zdobędziesz wiedzę na temat stosowania różnych technik oceniania podczas tradycyjnej pracy w szkole, nauczania zdalnego oraz hybrydowego,
- dostaniesz zestaw wskazówek, jak angażować uczniów w ocenianie, aby budować ich motywację.
Ramowy program szkolenia:
- Ćwiczenia w parach – doświadczenia uczestników nt. oceniania.• Refleksja – omówienie ćwiczenia.
- Miniwykład nt. celu współczesnego oceniania oraz motywacji do nauki w kontekście oceniania.
- Zadanie z rysunkiem i ocena.
- Podanie najważniejszych elementów wzmacniających motywację wewnętrzną do uczenia się.
- Analiza naszego przykładu – praca w zespołach wg instrukcji.
- Proces uczenia się a ocenianie motywujące – runda pytań i odpowiedzi.
- Zaprezentowanie schematu naszego procesu uczenia się.
- Analiza przykładów z zeszytów uczniowskich, pokazujących proces uczenia się.
- Ocenianie motywujące a przepisy prawa – dyskusja.
- Przedstawienie zasad i koncepcji myślenia w kontekście stosowania oceniania motywującego.
- Zaprezentowanie edutrików (technik) oceniania motywującego uczniów podczas różnych form pracy szkoły.
- Stworzenie listy narzędzi do oceniania motywującego podczas zdalnego i hybrydowego nauczania.
- Ćwiczenie wdrożeniowe wg instrukcji – praca w zespołach.
Metodyka szkolenia:
wykład, praca w parach, praca w zespołach, metody aktywne: wędrujące plakaty, dyskusja
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
- Karty ćwiczeń.
- Prezentacje.
- E-narzędziownik.
Program szkolenia
warsztat stacjonarny, kod poziomu: 03061, czas trwania: 4x45min
Poszerzy wiedzę na temat organizacji procesu nauczania i uczenia się w zakresie stosowania oceniania motywującego uczniów do różnych form pracy.
Pozna techniki oceniania podczas różnych form pracy.
wykład stacjonarny, kod poziomu: 0306W, czas trwania: 3x45min
Poszerzy wiedzę na temat organizacji procesu nauczania i uczenia się w zakresie stosowania oceniania motywującego uczniów do różnych form pracy.
Pozna techniki oceniania podczas różnych form pracy.