Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak wzmocnić swoje kompetencje w zakresie trudnej sztuki motywacji i automotywacji?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- usystematyzujesz wiedzę na temat czynników motywujących i demotywujących w pracy nauczyciela oraz tych, na które mamy osobisty wpływ i takich, na które nie mamy wpływu,
- dokonasz autodiagnozy własnych kotwic motywacyjnych,
- dowiesz się, jak budować własną motywację,
- zrozumiesz znaczenie czynników zewnętrznych i wewnętrznych wpływających na motywację uczniów do nauki,
- pogłębisz rozumienie procesów motywacyjnych w kontekście wiedzy z zakresu neurodydaktyki i psychologii emocji,
- poznasz 4 MAT – model lekcji wzmacniającej motywację uczniów,
- otrzymasz inspirujące przykłady dobrych praktyk edukacyjnych sprzyjających budowaniu motywacji uczniów.
Ramowy program szkolenia:
- Rundka początkowa z wykorzystaniem kart kreatywnych ORKE.
- Poszukiwanie czynników motywujących i demotywujących w pracy nauczyciela oraz tych, na które mamy osobisty wpływ i takich, na które nie mamy wpływu (praca w zespołach metodą WORLD CAFE).
- Autodiagnoza własnych kotwic motywacyjnych z wykorzystaniem narzędzia, jakim są KOTWICE SCHEINA.
- Jak zwiększać własną motywację – dyskusja grupowa (wnioski i refleksje), miniwykład – lista dobrych praktyk.
- Motywacja uczniów:
– co wpływa na motywację uczniów: czynniki zewnętrzne i czynniki wewnętrzne – praca w podgrupach;
– motywacja do nauki w świetle wiedzy z zakresu neurodydaktyki i psychologii emocji – miniwykład. - Model 4Mat – miniwykład.
- Przygotowanie i omówienie plakatów „Planowanie procesu dydaktycznego i metod aktywizacji uczniów z wykorzystaniem wiedzy z zakresu: neurodydaktyki, cyklu Kolba oraz potrzeb psychologicznych i emocjonalnych” (praca zespołowa).
- Podsumowanie zajęć z wykorzystaniem metod kreatywnych, na przykład analogii: Zmotywowany uczeń / nauczyciel jest jak… bo…..
Metodyka szkolenia:
dyskusje na forum grupy – dzielenie się doświadczeniami i refleksjami, miniwykład, praca indywidualna, praca w małych zespołach,
praca w zespołach metodą WORLD CAFE, wykorzystanie kreatywnych metod (karty ORKE – rozpoczęcie warsztatu) i analogie (zakończenie warsztatu).
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny – do 25 osób
3 × 45 min warsztat online – do 30 osób
3 × 45 min wykład online – do 100 osób
3 × 45 min wykład stacjonarny– do 150 osób
2 × 45 min webinar na żywo – do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany + e-narzędziownik
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. E-narzędziownik.