Tematyka szkolenia: Indywidualizacja i specjalne potrzeby edukacyjne (SPE)
Zgodna z kierunkiem polityki oświatowej MEN na 2020/21 rok
Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak pracować z uczniami z zespołem Aspergera, by efektywnie wykorzystywać ich możliwości i zaspokajać ich indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
- zestaw wskazówek w zakresie rozpoznawania i pracy z uczniem zdolnym
- dowiedzą się, jakie metody i techniki pracy są skuteczne i efektywne w pracy z uczniem zdolnym
- nabędą umiejętności niezbędne do wspierania potencjału intelektualnego ucznia, w codziennej pracy
- ocenią własne kompetencje do pracy z uczniami zdolnymi
- poznają różnicę pomiędzy zdolnością a talentem wg metodologii Instytutu Gallupa
Uczestnictwo w szkoleniu pozwoli poszerzyć wiedzę i zdobyć umiejętności na temat pracy z uczniami z zespołem Aspergera. Uczestnik dowie się, jak identyfikować zachowania wskazujące na objawy zespołu Aspergera i odróżniać je od innych dysfunkcji.
Ponadto nauczy się planować zajęcia i ćwiczenia edukacyjne wpierające rozwój codziennej i naturalnej komunikacji z uczniem. Zdobyte umiejętności pozwolą nawiązywać dialog zarówno z dzieckiem, jak i jego rodzicami, a także terapeutami ucznia.
Forma szkoleniowa: stacjonarna lub online
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 3 x 45 minut
Czas trwania wykład/ e-wykład: 3 x 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 x 45 minut:
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01101, czas trwania: 3x45min
- prowadzi obserwacje uczniów;
- rozpoznaje zachowania wskazujące na objawy zespołu Aspergera;
- tworzy listę pożądanych postaw w relacji z uczniem z objawami zespołu Aspergera.
Poziom 2, kod poziomu: 01102, czas trwania: 3x45min
- planuje ćwiczenia / zajęcia edukacyjne wspierające rozwój komunikacji słownej i pozawerbalnej ucznia z zespołem Aspergera;
- prezentuje możliwości wsparcia rozwoju poznawczego ucznia przez wzmocnienie jego szczególnych uzdolnień.
Poziom 3, kod poziomu: 01103, czas trwania: 3x45min
- zna wybrane ćwiczenia z zakresu integracji sensorycznej i planuje ich wykorzystanie podczas indywidualnej pracy z uczniem z zespołem Aspergera;
- tworzy środowisko rozumiejące i wspierające ucznia z zespołem Aspergera;
- współpracuje z rodzicami i terapeutami ucznia.