Stacjonarne
Online
Uczeń z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym. Jak z nim pracować?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak pracować z uczniami z zespołem Aspergera oraz zdobyć umiejętności i poszerzyć wiedzę na temat pracy z dziećmi z zespołem Aspergera
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • dowiesz się, jak identyfikować zachowania wskazujące na objawy zespołu Aspergera i odróżniać je od innych dysfunkcji;.
  • nauczysz się planować zajęcia i ćwiczenia edukacyjne wpierające rozwój codziennej i naturalnej komunikacji z dzieckiem;
  • zdobyte umiejętności wykorzystasz w nawiązywaniu dialogu zarówno z dzieckiem, jak i jego rodzicami, a także terapeutami ucznia.

Ramowy program szkolenia

MODUŁ I

  1. Różnica między zespołem Aspergera a autyzmem.
  2. Identyfikacja objawów u uczniów z podejrzeniem zespołu Aspergera.
  3. Kryteria i proces diagnostyczny osób z zespołem Aspergera – do kogo się zwrócić w razie potrzeby.
  4. Teoria umysłu w odniesieniu do dziecka z zespołem Aspergera.
  5. Wskazówki praktyczne dla nauczycieli – uczeń z zespołem Aspergera na zajęciach w przedszkolu / szkole.
  6. Wypracowanie wspólnych mechanizmów codziennej pracy nauczyciela z uczniem.

MODUŁ II

  1. Różnica między zespołem Aspergera a autyzmem.
  2. Trudności komunikacyjne i ich rozwiązywanie w kontakcie z dzieckiem cierpiącym na zespół Aspergera.
  3. Codzienne problemy dziecka z zespołem Aspergera w kontaktach z rówieśnikami i w środowisku.
  4. Czynniki wywołujące zachowania trudne i sposoby ich usuwania.
  5. Planowanie ćwiczeń wspierających komunikację dziecka wobec zaobserwowanych trudności.
  6. Możliwości wsparcia poznawczego poprzez odnajdywanie i wspieranie mocnych stron dziecka z zespołem Aspergera.

MODUŁ III

  1. Podstawy integracji sensorycznej w odniesieniu do ucznia z zespołem Aspergera.
  2. Różnice sensoryczne u dzieci z zespołem Aspergera.
  3. Wskazówki praktyczne dotyczące planowania ćwiczeń / zajęć z uczniem cierpiącym na zespół Aspergera z zakresu integracji sensorycznej – z przyborami i bez przyborów.
  4. Budowanie środowiska sprzyjającego pozytywnym kontaktom z rówieśnikami.
  5. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem wiedzy na temat teorii umysłu zawartej w szkoleniu na poziomie pierwszym.
  6. Sposoby przekazania problematyki zespołu Aspergera współpracującej kadrze przedszkolnej / szkolnej oraz rodzicom.

Metodyka szkolenia:

Dyskusje grupowe, praca w małych zespołach, analiza przypadku, symulacje zachowań i dysfunkcji dzieci, symulacja rozmowy i pracy z dzieckiem, symulacja rozmowy i pracy z nauczycielami / rodzicami, symulacje ćwiczeń z zakresu integracji sensorycznej.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 × 45 min webinar nagrany / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy
2. Prezentacje

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 01101, czas trwania: 3x45min

  • prowadzi obserwacje uczniów;
  • rozpoznaje zachowania wskazujące na objawy zespołu Aspergera;
  • tworzy listę pożądanych postaw w relacji z uczniem z objawami zespołu Aspergera.

Poziom 2, kod poziomu: 01102, czas trwania: 3x45min

  • planuje ćwiczenia / zajęcia edukacyjne wspierające rozwój komunikacji słownej i pozawerbalnej ucznia z zespołem Aspergera;
  • prezentuje możliwości wsparcia rozwoju poznawczego ucznia przez wzmocnienie jego szczególnych uzdolnień.

Poziom 3, kod poziomu: 01103, czas trwania: 3x45min

  • zna wybrane ćwiczenia z zakresu integracji sensorycznej i planuje ich wykorzystanie podczas indywidualnej pracy z uczniem z zespołem Aspergera;
  • tworzy środowisko rozumiejące i wspierające ucznia z zespołem Aspergera;
  • współpracuje z rodzicami i terapeutami ucznia.