Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak skutecznie i zgodnie z prawem pracować z uczniem podejmującym ryzykowne zachowania?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
- Dostaną wskazówki do rozmowy z uczniem i jego rodzicami.
- Nauczą się rozpoznawać sytuacje zagrożenia zachowaniami ryzykownymi.
- Listy pytań diagnostycznych wraz z informacją o niepokojących odpowiedziach.
- Wskazówki dotyczące pracy z klasą w której wystąpiły zachowania ryzykowne.
- Zestaw informacji o odpowiedzialności prawnej nauczyciela i ucznia związanej z podejmowaniem przez uczniów zachowań ryzykownych i ich skutkami.
- E-narzędziownik do wykorzystania w pracy.
Forma szkolenia: webinar
Okres dorastania to najtrudniejszy czas w życiu człowieka. Współczesny nastolatek przejawia większą skłonność do zachowań problemowych, co stanowi duży problem w aspekcie medycznym, psychologicznym, edukacyjnym i społecznym. Ważne jest, aby rodzice, nauczyciele i inne znaczące osoby dorosłe posiadały wiedzę na temat zachowań ryzykownych, umiały zdiagnozować problem i potrafiły odpowiednio na niego reagować.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Program szkolenia
warsztat stacjonarny, kod poziomu: 07161, czas trwania: 4x45min
- wie, czym różni się zachowanie normatywne od zachowania ryzykownego;
- zna rodzaje zachowań ryzykownych i problemy związane z każdym typem takiego zachowania;
- zna czynniki ryzyka oraz czynniki chroniące mające wpływ na wystąpienie zachowań problemowych;
- potrafi wiedzę teoretyczną zastosować w praktyce,
- ma pogłębioną wiedzę na temat prawa
- potrafi zastosować poznane akty prawne w praktyce szkolnej;
- jest świadomy zagrożeń występowania zachowań ryzykownych wśród młodzieży;
- zna ryzyko wystąpienia zachowań ryzykownych i będą mieli wiedzę i kompetencje, aby odpowiednio reagować w sytuacji wystąpienia takich zachowań u uczniów;
- jest świadomy konsekwencji prawnych związanych z zachowaniami ryzykownymi wśród uczniów.