Stacjonarne
Online
Profilaktyka zachowań ryzykownych i autodestruktywnych

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz poszerzyć wiedzę na temat zachowań ryzykownych i autodestruktywnych dzieci i młodzieży oraz wzmocnić kompetencje z zakresu stosowania skutecznych strategii profilaktyki i wsparcia osób narażonych na takie zachowania
to szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • rozpoznasz zachowanie ryzykowne i autodestruktywne,
  • zrozumiesz, czym jest profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca oraz jak zastosować ją w odniesieniu do zachowań ryzykownych i autodestruktywnych,
  • przy zachowaniach ryzykownych i autodestruktywnych dobierzesz odpowiednią strategię wczesnej interwencji,
  • dowiesz się, jakie są możliwości prowadzenia profilaktyki zachowań ryzykownych              i autodestruktywnych grupowych i indywidualnych oraz jak prowadzić rozmowę profilaktyczną.

Ramowy program szkolenia:

  1. Czym są zachowania ryzykowne – ujęcie teoretyczne, przykłady.
  2. Możliwe przyczyny zachowań ryzykownych i autodestrukcyjnych u dzieci i młodzieży.
  3. Częstotliwość występowania w Polsce.
  4. Zachowania autodestrukcyjne – ujęcie teoretyczne – przykłady, zachowania uderzające  w swoje ciało, na przykład: zaburzenia odżywiania, samookaleczenia, nadużywanie szkodliwych substancji, zachowania autodestrukcyjne współwystępujące z demoralizacją (wagary, niespełnianie obowiązku, zachowania przestępcze).
  5. Norma rozwojowa u dziecka – które zachowania są normatywne, gdzie jest granica?
  6. Profilaktyka uniwersalna, selektywna, wskazująca i rola szkoły w tym zakresie.
  7. Sposoby reagowania na występowanie zachowań ryzykownych i autodestrukcyjnych – jak szkoła może zainterweniować?
  8. Zasady prowadzenia rozmowy profilaktycznej w formie grupowej i indywidualnej.

Metodyka szkolenia:

burza mózgów, wymiana doświadczeń, dzielenie się przykładami dobrych praktyk, mini wykład z wykorzystaniem prezentacji i przygotowanych materiałów, warsztat umiejętności praktycznych: praca indywidualna, praca w grupach;

Forma i czas szkolenia:

  • 3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
  • 3 × 45 min wykład online / do 100 osób
  • 4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
  • 2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
  • 2 x 45 min webinar nagrany +e-narzędziownik / bez ograniczeń

Materiały dla uczestników:

  • prezentacja,
  • linki do stron internetowych
  • E-narzędziownik