Jeżeli chcesz:
nabyć nowe kompetencje w nauczaniu bazujące na budowaniu środowiska sprzyjającego zaangażowaniu uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Zdobędziesz świadomość siebie i swojego sposobu zarządzania w kontekście przeglądu stylów zarządzania: od turkusowych organizacji przez OUS i zarządzanie sytuacyjne Blancharda aż do scruma i zwinnych metodyk.
- Potrafisz adekwatnie do zasobów i osobowości motywować i wspierać swoich podopiecznych.
- Dowiesz się, jaką rolę w zarządzaniu odgrywa efektywna komunikacja.
- Zrozumiesz potrzebę i zasadność kształtowania kompetencji 4K.
- Dostrzeżesz potrzebę wprowadzenia zmiany – metody zwinne – scrum.
- Dostrzeżesz bogactwo i adekwatność zwinnych metodyk będących odpowiedzią na złożoność świata VUCA i wyzwań współczesnej edukacji – badania nad kompetencjami przyszłości.
- Nauczysz się zdiagnozować problem w zespole, stosując różne techniki i metody.
- Dowiesz się, jaką rolę w inspirowaniu innych odgrywa dobry lider, przywódca edukacyjny.
Ramowy program szkolenia
Nabycie nowych kompetencji w nauczaniu bazującym na budowaniu środowiska sprzyjającego zaangażowaniu uczniów.
Moduł I
Kompetencje przyszłości.
– Jak je rozwijać i budować przestrzeń do rozwoju?
– Jak odkryć własny potencjał?
– Jak tworzyć własny plan w oparciu o metodyki zwinne?
Wartości agile.
– Zaangażowanie.
– Skupienie.
-Odwaga.
– Szacunek.
– Otwartość.
Pryncypia Agile
– Ludzie i interakcje.
– Współpraca.
– Reagowanie na zmiany.
– Komunikacja.
Moduł II
Budowanie zaufania w Scrumie – filary.
– Transparencja
– Inspekcja
– Adaptacja
Artefakty i role w Scrumie jako zapewnienie transparencji.
-Artefakty elementy, adaptacji procesu zmiany.
-Backlog Produktu – lista wszystkiego, co może być przydatne w produkcie i wpływać na jego ostateczną wartość.
-Sprint Backlog– Decyzja o tym co wdrażamy i jaki efekt chcemy osiągnąć.
Wydarzenia w Scrumie, jak działać skutecznie.
– Sprint Planning,
– Codzienny Scrum (Daily Scrum),
– Przegląd Sprintu (Sprint Review),
– Retrospektywa Sprintu,
Moduł III
Wprowadzenie do zwinnej metodyki Agile – od autoanalizy własnych zasobów i umiejętności do zarządzania zespołem i efektywnie przeprowadzonej zmiany:
– Świadomość własnych kompetencji i wpływu na działania zespołu – współczesne koncepcje zmiany i zarządzania vs motywacja 3.0.
– Przywództwo edukacyjne a turkus w organizacji – przegląd stylów zarządzania pod kątem autorefleksji własnego sposobu pracy.
– Zmiana zaczyna się od przekonań, czyli poziomy neurologiczne R. Diltsa – autorefleksja lidera – zadania w narzędziowniku.
– Świat VUCA a pokolenie Y, czyli Maslow przed Bloomem? Samoświadomość siebie i czasów, w których żyjemy.
– Wartości jako centra kondensacji i strategia samoregulacji w świecie zmiany – fundamenty nie tylko metodyk zwinnych.
Metodyka szkolenia:
prezentacja, wykład, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i grupowe, praca własna uczestników z wykorzystaniem narzędzi sieciowych
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny (poziom 1 i 2) / do 25 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny (poziom 3) / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Materiały dla uczestników:
- Prezentacja multimedialna.
- Co warto przeczytać.
- Dostęp do aktualnych raportów.
- Inspiracje do wykorzystania na lekcji.
- E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
1. Nawigacja – informacje prowadzące uczestników przez zamieszczone materiały.
2. Zadania dla uczestników.
3. Pytania do refleksji.