Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak można połączyć metody uczenia się przez kreację (uczenia się radosnego i motywującego) z podstawami twórczego myślenia i własnego rozwoju. Poznają także oryginalne działania praktyczne i wdrożeniowe na przyszłość. Udział w zajęciach jest szansą na zmianę sposobu uczenia się w dzisiejszej szkole. Pokazuje, jak w pełni wykorzystać swój potencjał i możliwości mózgu. Zmiana sposobu uczenia się pozwoli uczynić szkołę miejscem radosnej, intelektualnej przygody, rzutującej na jakość całego życia.
Osoby, które wezmą udział w kursie, nauczą się stosować metodę budowania żywych obrazów i skojarzeń (kluczowych w innym sposobie uczenia się) oraz notować za pomocą map myśli. Poznają sekrety trzech głównych metod pamięciowych. Ponadto dowiedzą się, jak:
- efektywnie czytać, aby w pełni rozumieć i zapamiętywać treści;
- osiągać stan relaxed concentration;
- doświadczać radości ze skutecznego uczenia się;
- pobudzać obie półkule mózgu do współdziałania i wykorzystywać jego cały potencjał;
- tworzyć otoczenie sprzyjające twórczej pracy mózgu i gospodarować zasobami, które to wszystko umożliwią (należą do nich m.in. energia, czas, pożądane cechy charakteru i osobowości).
Szkolenie umożliwi uczestnikom zmianę nastawienia do ich możliwości i da uskrzydlające przeświadczenie, że – po opanowaniu stosownej wiedzy i umiejętności ‒ problem pamięciowy nie istnieje.
Poziom pierwszy obejmuje następujące zagadnienia:
- zasada kreatywnego uczenia się: widzieć i kojarzyć;
- samodzielne budowanie żywych skojarzeń;
- łańcuchowa metoda skojarzeń i idei zakładek pamięci;
- notatki z wykorzystaniem map myśli.
Poziom drugi obejmuje następujące zagadnienia:
- trzy główne metody pamięciowe;
- ćwiczenia utrwalające poznane metody i praktyka.
Poziom trzeci obejmuje następujące zagadnienia:
- sprawne notowanie, czytanie ze zrozumieniem i zastosowanie poznanych metod w radzeniu sobie z wyzwaniami pamięciowymi z różnych przedmiotów i dziedzin wiedzy oraz w sytuacjach życia codziennego;
- warunki decydujące o większej skuteczności korzystania z poznanych metod;
- metody i techniki wspomagające.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma szkoleniowa: stacjonarna, webinar, wykład lub e-wykład
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 3 × 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 × 45 minut
Czas trwania wykładu/e-wykładu: 3 × 45 minut
Po szkoleniu uczestnik:
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01131, czas trwania: 3x45min
- rozumie i świadomie wyjaśnia główne prawa, etapy i mechanizmy działania pamięci;
- zna powody, dla których o czymś zapominamy i coś zapamiętujemy;
- wskazuje źródła negatywnych przekonań w odniesieniu do własnych możliwości uczenia się;
Poziom 2, kod poziomu: 01132, czas trwania: 3x45min
- buduje środowisko sprzyjające twórczej pracy mózgu;
- stosuje podczas zajęć szkolnych ćwiczenia praktyczne, gry i zabawy umysłowe wykorzystujące pełen potencjał mózgu – swojego i innych.
Poziom 3, kod poziomu: 01133, czas trwania: 3x45min
- potrafi dawać uczniowi radość i budzić jego entuzjazm w procesie nauczania i zdobywania wiedzy;
- wykorzystuje ćwiczenia i mnemotechniki motywujące do nauki oraz poszerzające zakres rozumienia i zapamiętywania;
- organizuje naukę mnemotechnik (posiada miniwarsztat trenera).