Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak i czy można uniknąć stresu w rzeczywistości szkolnej, która jest tyglem wielu emocji, ludzi i zdarzeń?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- zdiagnozujesz indywidualne przyczyny stresu i stworzysz własne vademecum (indywidualny program radzenia sobie ze stresem);
- uświadomisz sobie, że stres to odpowiedź nie tylko naszego ciała, ale też emocji na trudną sytuację, która nas spotyka;
- zrozumiesz, że dbanie o spójność wewnętrzną oraz poczucie wpływu i chęci to klucz, aby się ze stresem oswoić, a nie z nim walczyć.
Ramowy program szkolenia
MODUŁ I
- Definicja stresu.
- Indywidualny sposób przeżywania stresującej sytuacji.
- Stres na 3 poziomach: ciało, myśli, emocje.
- Źródła i przyczyny stresu.
MODUŁ II
- Analiza sytuacji stresujących w kontekście myśli, emocji, zachowań.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem swoim i drugiej osoby w trudnej sytuacji.
- Stres jako mobilizator vs. stres jako destruktor.
MODUŁ III
- Praca ze źródłem stresu na poziomie szkoły.
- Inicjowanie nowych rozwiązań w pracy ze stresem w szkole.
- Obszary wpływu na sytuację stresową.
Metodyka szkolenia:
Uczestnicy będą mieli możliwość doświadczania, poddawania refleksji i analizowania przeżytego doświadczania, uogólniania, poznawczego nazywania tego, co się wydarzyło, planowania / rzutowania, czyli podjęcia prób przeniesienia doświadczeń z warsztatu na codzienne życie.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3× 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy
2. Prezentacje
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 06081, czas trwania: 3x45min
- odróżnia stres od innych niekomfortowych sytuacji życiowych i rozpoznaje u siebie jego objawy;
- analizuje źródła i skutki stresu;
- stosuje wybrane – przyjazne dla siebie, techniki relaksacji.
Poziom 2, kod poziomu: 06082, czas trwania: 3x45min
- planuje pracę u źródeł swojego stresu;
- znajduje wsparcie i pomoc, gdy samodzielnie nie może ograniczyć stresu;
- odróżnia mobilizującą i destrukcyjną siłę stresu i w zależności od tego reaguje w sposób korzystny dla siebie.
Poziom 3, kod poziomu: 06083, czas trwania: 3x45min
- inicjuje i ułatwia dialog w zespole nauczycielskim na temat źródeł stresu wynikających z różnorodnych sytuacji szkolnych;
- planuje wspólnie z innymi nauczycielami eliminację lub osłabienie czynników stresogennych, na które zespół ma wpływ.