Stacjonarne
Online
MEN
Spokojnie i z energią – jak oswoić stres?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak i czy można uniknąć stresu w rzeczywistości szkolnej, która jest tyglem wielu emocji, ludzi i zdarzeń?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • zdiagnozujesz indywidualne przyczyny stresu i stworzysz własne vademecum (indywidualny program radzenia sobie ze stresem);
  • uświadomisz sobie, że stres to odpowiedź nie tylko naszego ciała, ale też emocji na trudną sytuację, która nas spotyka;
  • zrozumiesz, że dbanie o spójność wewnętrzną oraz poczucie wpływu i chęci to klucz, aby się ze stresem oswoić, a nie z nim walczyć.

Ramowy program szkolenia

MODUŁ I

  1. Definicja stresu.
  2. Indywidualny sposób przeżywania stresującej sytuacji.
  3. Stres na 3 poziomach: ciało, myśli, emocje.
  4. Źródła i przyczyny stresu.

MODUŁ II

  1. Analiza sytuacji stresujących w kontekście myśli, emocji, zachowań.
  2. Sposoby radzenia sobie ze stresem swoim i drugiej osoby w trudnej sytuacji.
  3. Stres jako mobilizator vs. stres jako destruktor.

MODUŁ III

  1. Praca ze źródłem stresu na poziomie szkoły.
  2. Inicjowanie nowych rozwiązań w pracy ze stresem w szkole.
  3. Obszary wpływu na sytuację stresową.

Metodyka szkolenia:

Uczestnicy będą mieli możliwość doświadczania, poddawania refleksji i analizowania przeżytego doświadczania, uogólniania, poznawczego nazywania tego, co się wydarzyło, planowania / rzutowania, czyli podjęcia prób przeniesienia doświadczeń z warsztatu na codzienne życie.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3× 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo  / do 30 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy
2. Prezentacje

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 06081, czas trwania: 3x45min

  • odróżnia stres od innych niekomfortowych sytuacji życiowych i rozpoznaje u siebie jego objawy;
  • analizuje źródła i skutki stresu;
  • stosuje wybrane – przyjazne dla siebie, techniki relaksacji.

Poziom 2, kod poziomu: 06082, czas trwania: 3x45min

  • planuje pracę u źródeł swojego stresu;
  • znajduje wsparcie i pomoc, gdy samodzielnie nie może ograniczyć stresu;
  • odróżnia mobilizującą i destrukcyjną siłę stresu i w zależności od tego reaguje w sposób korzystny dla siebie.

Poziom 3, kod poziomu: 06083, czas trwania: 3x45min

  • inicjuje i ułatwia dialog w zespole nauczycielskim na temat źródeł stresu wynikających z różnorodnych sytuacji szkolnych;
  • planuje wspólnie z innymi nauczycielami eliminację lub osłabienie czynników stresogennych, na które zespół ma wpływ.