Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak wspierać uczniów w rozwoju kompetencji z zakresu przywództwa?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Zrozumiesz istotę i dostrzeżesz znaczenie rozwoju u uczennic/uczniów kompetencji liderskich.
- Wyodrębnisz wiedzę, umiejętności i postawy, które stanowią bazę kompetencji z zakresu liderstwa.
- Wskażesz działania uczniów, w których przejawiają się kompetencje przywódcze.
- Zidentyfikujesz wzorce myślenia, które stoją za zaobserwowanymi działaniami.
- Zastosujesz w praktyce życia szkolnego odpowiednie metody i techniki, wspomagające rozwój kompetencji przywódczych.
Ramowy program szkolenia
- Dogłębne poznanie kompetencji w zakresie liderstwa
– charakter kompetencji,
– wiedza, umiejętności i postawy – baza kompetencji z zakresu liderstwa,
– znaczenie kompetencji liderskich. - Diagnoza poziomu rozwoju u uczennic/uczniów kompetencji z zakresu liderowania.
- Metody i techniki dostosowanych do etapu rozwoju analizowanej kompetencji.
- Warunki niezbędne do rozwijania u uczennic/uczniów kompetencji liderowania (relacje, motywacja).
Metodyka szkolenia:
prezentacja, wykład, rozmowa dyskusja, praca w parach, prezentacje uczestniczek/uczestników, e-narzędzia.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online / do 25 osób online
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Analiza przypadków (case study).
3. Przykładowa karta obserwacji nauczyciela oraz karta samooceny ucznia.
2. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
- e-zasoby z instrukcją wykorzystania,
- strategie sprzyjające rozwijaniu kompetencji liderowanie,
- przykłady zadań i ćwiczeń do wykorzystania w pracy z uczennicami/uczniami.