Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak wspierać uczniów w rozwoju kompetencji samodzielnego myślenia?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Zrozumiesz istotę i dostrzeżesz znaczenie rozwoju u uczennic/uczniów kompetencji samodzielnego myślenia.
- Wyodrębnisz wiedzę, umiejętności i postawy, które stanowią bazę kompetencji z zakresu samodzielności myślenia.
- Wskażesz działania uczniów, w których przejawia się samodzielność myślenia.
Ramowy program szkolenia
- Dogłębne poznanie kompetencji z zakresu samodzielnego myślenia:
– charakter kompetencji,
– wiedza, umiejętności i postawy – baza kompetencji samodzielnego myślenia. - Diagnoza poziomu rozwoju u uczennic/uczniów kompetencji z zakresu samodzielnego myślenia.
- Metody metod i technik dostosowanych do etapu rozwoju analizowanej kompetencji.
- Warunki niezbędne do rozwiania u uczennic/uczniów kompetencji samodzielnego myślenia ( relacje, motywacja).
Metodyka szkolenia:
prezentacja, wykład, rozmowa, praca w parach, prezentacje uczestniczek/uczestników , e-narzędzia.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online / do 25 osób online
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Analiza przypadków (case study).
3. Dyspozycje do narzędzi diagnostycznych.
4. Opisy metod i technik.
5. Przykłady ćwiczeń.
6. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
- e-zasoby z instrukcją wykorzystania,
- strategie sprzyjające rozwijaniu samodzielności myślenia,
- przykłady ćwiczeń do wykorzystania w pracy z uczennicami/uczniami.