Stacjonarne
Trening umiejętności społecznych – Klasy 1-3

Zamów szkolenie

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak skutecznie rozwijać umiejętności społeczne uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • rozpoznasz symptomy złości i jej przyczyny,
  • rozwiniesz umiejętność nazywania, rozumienia i wyrażania własnych emocji,
  • poznasz sposoby regulacji emocji,
  • dostrzeżesz potrzeby innych osób i świadomie je zrealizujesz,
  • dowiesz, jak poprzez zabawę budować postawy empatyczne.

Ramowy program szkolenia:

  1. Rola kompetencji społeczno – emocjonalnych we wzmacnianiu pożądanych zachowań, w tym:
    – cele terapeutyczne,
    – cele edukacyjne,
    – cele rozwojowe.
  2. Rozpoznawanie i nazywanie i emocji w sytuacjach trudnych:
    – sygnały złości płynące z ciała,
    – zachowania mogące zastąpić agresję.
  3. Zabawa na początek Jestem Twoim cieniem – uczniowie naśladują ruchy nauczyciela – integracja i zaangażowanie grupy.
  4. Ćwiczenia rozwijające umiejętność kontroli emocji:
    – Zaplatany wąż,
    – Buzia wielu emocji (karta pracy).
  5. Bajka Pikolo.
  6. Ćwiczenia doskonalące umiejętność wyrażania emocji:
    – O tym, jak ważna jest pomoc,
    – Emocje Pikolo,
    – Oś emocji.
  7. Empatia i jej rola a w życiu:
    – co wpływa na rozwój empatii i jak rozwijać empatię dzieci,
    – emocjonalne postrzeganie otoczenia.
  8. Współczesna bajka o Czerwonym Kapturku, wilku i babci – praca z tekstem.
  9. Ćwiczenia rozwijające empatię oraz uświadamiające konsekwencje postawy ignorancji:
    – O wilku, który nie był wcale zły…,
    – Kiedy ktoś jest smutny to…
  10. Złość jako emocja – czym jest złość i kiedy się z nią musimy mierzyć – sygnały płynące z ciała.
  11. Ćwiczenia – doskonalenie umiejętności kontrolowanego wyrażania złości:
    – Moje ciało wysyła mi sygnał,
    – Jak komunikuję złość,
    – Dokonaj mądrego wyboru.
  12. Podsumowanie i zakończenie zajęć – analiza zdobytych umiejętności pod kątem ich wykorzystania w pracy z dziećmi na I etapie edukacyjnym.

Metodyka szkolenia:

prezentacja, karty pracy, teksty do warsztatów, ćwiczenia praktyczne.

Forma i czas trwania szkolenia: 

× 45 min warsztat stacjonarny

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.