Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak skutecznie rozwijać umiejętności społeczne uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- rozpoznasz symptomy złości i jej przyczyny,
- rozwiniesz umiejętność nazywania, rozumienia i wyrażania własnych emocji,
- poznasz sposoby regulacji emocji,
- dostrzeżesz potrzeby innych osób i świadomie je zrealizujesz,
- dowiesz, jak poprzez zabawę budować postawy empatyczne.
Ramowy program szkolenia:
- Rola kompetencji społeczno – emocjonalnych we wzmacnianiu pożądanych zachowań, w tym:
– cele terapeutyczne,
– cele edukacyjne,
– cele rozwojowe. - Rozpoznawanie i nazywanie i emocji w sytuacjach trudnych:
– sygnały złości płynące z ciała,
– zachowania mogące zastąpić agresję. - Zabawa na początek Jestem Twoim cieniem – uczniowie naśladują ruchy nauczyciela – integracja i zaangażowanie grupy.
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność kontroli emocji:
– Zaplatany wąż,
– Buzia wielu emocji (karta pracy). - Bajka Pikolo.
- Ćwiczenia doskonalące umiejętność wyrażania emocji:
– O tym, jak ważna jest pomoc,
– Emocje Pikolo,
– Oś emocji. - Empatia i jej rola a w życiu:
– co wpływa na rozwój empatii i jak rozwijać empatię dzieci,
– emocjonalne postrzeganie otoczenia. - Współczesna bajka o Czerwonym Kapturku, wilku i babci – praca z tekstem.
- Ćwiczenia rozwijające empatię oraz uświadamiające konsekwencje postawy ignorancji:
– O wilku, który nie był wcale zły…,
– Kiedy ktoś jest smutny to… - Złość jako emocja – czym jest złość i kiedy się z nią musimy mierzyć – sygnały płynące z ciała.
- Ćwiczenia – doskonalenie umiejętności kontrolowanego wyrażania złości:
– Moje ciało wysyła mi sygnał,
– Jak komunikuję złość,
– Dokonaj mądrego wyboru. - Podsumowanie i zakończenie zajęć – analiza zdobytych umiejętności pod kątem ich wykorzystania w pracy z dziećmi na I etapie edukacyjnym.
Metodyka szkolenia:
prezentacja, karty pracy, teksty do warsztatów, ćwiczenia praktyczne.
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.