Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak skutecznie rozwijać umiejętności społeczne uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- uświadomisz sobie źródła oraz konsekwencje konfliktów,
- rozwiniesz umiejętność przeżywania emocji i sposób ich ekspresji,
- posiądziesz umiejętność uwalniania napięć emocjonalnych w bezpieczny sposób,
- w sytuacjach konfliktowych podejmiesz działania zmierzające do ich rozwiązania,
- dostrzeżesz potencjał w różnorodności społecznej i nauczysz się z niego korzystać,
- rozwiniesz wrażliwość na potrzeby innych.
Ramowy program szkolenia:
- Rola kompetencji społeczno – emocjonalnych we wzmacnianiu pożądanych zachowań, w tym:
– cele terapeutyczne,
– cele edukacyjne,
– cele rozwojowe. - Zrozumieć konflikt – wprowadzenie:
– kluczowe umiejętności w rozwiązywaniu konfliktów,
– sposoby rozwiązywania konfliktów,
– metoda bez porażek – sześć kroków Thomasa Gordona. - Powitanka Wszyscy się akceptujemy – integracja grupy klasowej.
- Test złości – samoocena, autorefleksja.
- Konflikty i sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach – ćwiczenia:
– jakie są przyczyny konfliktu,
– skutki konfliktu. - Tekst Monika i jej monolog wewnętrzny – zachowanie bohaterki.
- Monolog wewnętrzny – ćwiczenia:
– zmień myślenie na pozytywne,
– presji stop,
– to co dobre, to co złe. - Empatia w życiu człowieka – ćwiczenia:
– TALK SHOW w jednym słowie,
– linia potencjalnego konfliktu. - Podsumowanie i zakończenie zajęć – analiza zdobytych umiejętności pod kątem ich wykorzystania w pracy z uczniami na II etapie edukacyjnym.
Metodyka szkolenia:
prezentacja, karty pracy, teksty do warsztatów, ćwiczenia praktyczne.
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny
Materiały dla uczestników:
1.Karty pracy.