Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak skutecznie rozwijać umiejętności społeczne uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- rozwiniesz umiejętność budowania emocji adekwatnych do sytuacji komunikacyjnej,
- udoskonalisz umiejętność słuchania innych i nawiązywania różnych rodzajów komunikacji,
- uświadomisz sobie rolę kontekstu w komunikacji,
- w procesie komunikacyjnym zidentyfikujesz i zrealizujesz potrzeby własne i innych,
- poznasz bariery komunikacyjne i sposoby radzenia sobie z nimi,
- nauczysz się asertywnie odmawiać,
- zbudujesz poczucie przynależności do grupy.
Ramowy program szkolenia
- Wprowadzenie – rola kompetencji społeczno -emocjonalnych w procesie budowania relacji:
– cele terapeutyczne,
– cele edukacyjne,
– cele rozwojowe. - Powitanka na start: Kiedy mówię bez słów – integracja grupy.
- Ćwiczenia grupowe budujące umiejętności komunikacyjne, indywidualne i grupowe, wpierające funkcjonowanie społeczne – ćwiczenia:
– Co Ty na to?
– Przywódca czy zwolennik?
– Za dyrygentem,
– 6 osób 1 opowieść,
– Spełniam Twoje marzenia. - Ćwiczenia grupowe kształcące umiejętności komunikacyjne, w tym niwelowane barier komunikacyjnych i asertywna odmowa:
– Komunikacyjny tor przeszkód – warsztaty z kartą pracy,
– Czy asertywność zna moje imię? – warsztaty z kartą pracy. - Ewaluacja i podsumowanie zajęć – analiza zdobytych umiejętności pod kątem ich wykorzystaniaw pracy z uczniami na III etapie edukacyjnym.
Metodyka szkolenia:
prezentacja, karty pracy, teksty do warsztatów, ćwiczenia praktyczne.
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny
Materiały dla uczestników:
1.Karty pracy.