Stacjonarne
Trening umiejętności wychowawczych – Klasy 1- 3

Zamów szkolenie

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak być skutecznym nauczycielem i wychowawcą?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • rozwiniesz umiejętność prowadzenia zabaw modelujących określone zachowania uczniów,
  • poznasz, w jaki sposób wdrażać dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie,
  • wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie budowania pozytywnych relacji pomiędzy uczniami,
  • dowiesz, jak uczyć przestrzegania zasad współpracy i kształtować postawę tolerancji oraz chęć pomocy,
  • efektywnie zorganizujesz proces współpracy i integracji grupowej,
  • nauczysz się, jak rozwijać wrażliwość na potrzeby innych osób i świadomie je realizować,
  • poznasz, jak poprzez zabawę budować odpowiednie zasady kultury osobistej oraz kształtować poczucie przynależności do grupy.

Ramowy program szkolenia:

  1. Wprowadzenie do tematu szkolenia – miniwykład
    na temat wpływu ról grupowych na funkcjonowanie dzieci
    w grupie.
  2. Lubię Cię za … – zabawa na dobry początek. Integracja grupy. Nawiązanie współpracy niezbędnej przy realizacji zadań grupowych.
  3. Ćwiczenia rozwijające umiejętność pracy grupowej:
    – Sylabozagadka – karta pracy – budowanie pozytywnych relacji pomiędzy uczestnikami.
    – Katalog cech – karta pracy – doskonalenie umiejętności wskazywania charakterystycznych cech dobrego kolegi / koleżanki.
    – Śmieszki – wspólne werbalizowanie i odczytywanie emocji.
    – Poprowadzę Cię – zdobywanie umiejętności oferowania pomocy i proszenia o nią.
    – Piramida potrzeb i oferty – karta pracy – zwiększanie poczucia własnej wartości.
  4. Ziarna przyjaźni – opowiadanie – znaczenie przyjaźni w życiu człowieka.
  5. Analiza opowiadania.
  6. Ziarna przyjaźni – karta pracy – umiejętność wyrażania uczuć i sądów na podstawie własnych doświadczeń.
  7. Pomocne dłonie – umiejętność definiowania własnych potrzeb i zaspokajania poczucia bezpieczeństwa.
  8. Podsumowanie i zakończenie zajęć.

Metodyka szkolenia:

szkolenie prowadzone w formie elementów wykładu, z dominującą częścią warsztatową – 90% czasu.

Forma i czas trwania szkolenia: 

× 45 min warsztat stacjonarny

Materiały dla uczestników:

  1. Karty pracy