Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak:
skutecznie rozwijać umiejętność celowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej poprzez kształtowanie postaw szacunku, akceptacji i przestrzegania określonych zasad?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- wzbogacisz warsztat pracy w zakresie prowadzenia zabaw sprzyjających wdrażaniu dzieci do obowiązujących w grupie zasad,
- dowiesz się, w jaki sposób kształtować postawy szacunku i akceptacji poprzez proces współpracy i integracji grupowej,
- zrozumiesz, jak poprzez celowe działania budować odpowiednie zasady kultury osobistej,
- nauczysz się kształtować poczucie przynależności do grupy.
Ramowy program szkolenia
- Wprowadzenie do tematu szkolenia – miniwykład
na temat wpływu ról grupowych na funkcjonowanie dzieci w grupie - Powitanka – zabawa na dobry początek. Integracja grupyNawiązanie współpracy niezbędnej przy realizacji zadań grupowych.
- Ćwiczenia – kształtowanie postaw empatii, szacunku i tolerancji Dobry anioł – kształtowanie empatii, umiejętność udzielania pomocy oraz sprawiania radości innym. Kwiaty przyjaźni – określenie cech dobrego kolegi. Spacer przyjaźni – umiejętność budowania postaw szacunku i tolerancji. Miło pomagać – umiejętność dostrzegania potrzeb innych
- Wysłuchanie piosenki Kolorowe kredki – relaksacja i wprowadzenie do kolejnego ćwiczenia.
- Zapoznanie z tekstem Kłótnia o złotą kredkę – analiza testu pod kątem rozwiązywania pojawiających się konfliktów.
- Praca z tekstem.
- Ćwiczenia budujące relacje w grupie: Dzielenie jest dobre – dostrzeganie potrzeby dzielenia się z innymi. Taniec kredek – zabawa z ekspresją ruchową – identyfikowanie się grupą. Jestem członkiem grupy – ćwiczenie opcjonalne. Jaki jestem – collage
− samoocena siebie jako członka grupy,
− swobodne wypowiedzi uczniów inspirowane stworzonym portretem. - Podsumowanie i zakończenie zajęć.
Metodyka szkolenia:
szkolenie prowadzone w formie elementów wykładu, z dominującą częścią warsztatową – 90% czasu.
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.