Stacjonarne
MEN
Trening umiejętności wychowawczych – przedszkole

Zamów szkolenie

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak:

skutecznie rozwijać umiejętność celowego funkcjonowania w grupie rówieśniczej poprzez kształtowanie postaw szacunku, akceptacji i przestrzegania określonych zasad?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • wzbogacisz warsztat pracy w zakresie prowadzenia zabaw sprzyjających wdrażaniu dzieci do obowiązujących w grupie zasad,
  • dowiesz się, w jaki sposób kształtować postawy szacunku i akceptacji poprzez proces współpracy i integracji grupowej,
  • zrozumiesz, jak poprzez celowe działania budować odpowiednie zasady kultury osobistej,
  • nauczysz się kształtować poczucie przynależności do grupy.

Ramowy program szkolenia

  1. Wprowadzenie do tematu szkolenia – miniwykład
    na temat wpływu ról grupowych na funkcjonowanie dzieci w grupie
  2. Powitanka zabawa na dobry początek. Integracja grupyNawiązanie współpracy niezbędnej przy  realizacji zadań grupowych.
  3. Ćwiczenia – kształtowanie postaw empatii, szacunku i tolerancji Dobry anioł – kształtowanie empatii, umiejętność udzielania pomocy  oraz sprawiania radości innym. Kwiaty przyjaźni – określenie cech dobrego kolegi. Spacer przyjaźni – umiejętność budowania postaw szacunku i tolerancji. Miło pomagać – umiejętność dostrzegania potrzeb innych
  4. Wysłuchanie piosenki Kolorowe kredki – relaksacja i wprowadzenie do kolejnego ćwiczenia.
  5. Zapoznanie z tekstem Kłótnia o złotą kredkę – analiza testu pod kątem rozwiązywania pojawiających się konfliktów.
  6. Praca z tekstem.
  7. Ćwiczenia budujące relacje w grupie: Dzielenie jest dobre – dostrzeganie potrzeby dzielenia się z innymi. Taniec kredek – zabawa z ekspresją ruchową – identyfikowanie się grupą. Jestem członkiem grupy – ćwiczenie opcjonalne. Jaki jestem – collage
    − samoocena siebie jako członka grupy,
    − swobodne wypowiedzi uczniów inspirowane stworzonym portretem.
  8. Podsumowanie i zakończenie zajęć.

Metodyka szkolenia:

szkolenie prowadzone w formie elementów wykładu, z dominującą częścią warsztatową – 90% czasu.

Forma i czas trwania szkolenia: 

× 45 min warsztat stacjonarny

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.