Jeżeli chcesz:
chcesz skutecznie rozwijać umiejętności społeczne uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- rozwiniesz umiejętność prowadzenia ćwiczeń modelujących pożądane zachowania uczniów,
- poznasz, w jaki sposób wdrażać wychowanków do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie,
- wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie budowania pozytywnych relacji między uczniami oraz kształtowania świadomości potrzeby kompromisów,
- dowiesz się, jak kształtować odpowiedzialność, umiejętność współpracy oraz asertywność,
- efektywnie zorganizujesz proces współpracy i integracji grupowej,
- nauczysz się rozwijać wrażliwość na potrzeby innych osób i świadomie je realizować.
Ramowy program szkolenia
-
- Wprowadzenie – rola kompetencji społeczno -emocjonalnych w procesie budowania relacji:
– cele terapeutyczne,
– cele edukacyjne,
– cele rozwojowe. - Powitanka na start: Kiedy mówię bez słów – integracja grupy.
- Ćwiczenia grupowe budujące umiejętności komunikacyjne, indywidualne i grupowe, wpierające funkcjonowanie społeczne – ćwiczenia
– Co Ty na to?
– Przywódca czy zwolennik?
– Za dyrygentem.
– 6 osób 1 opowieść.
– Spełniam Twoje marzenia. - Ćwiczenia grupowe kształcące umiejętności komunikacyjne, w tym niwelowane barier komunikacyjnych i asertywna odmowa:
– Komunikacyjny tor przeszkód – warsztaty z kartą pracy.
– Czy asertywność zna moje imię? – warsztaty z kartą pracy.Ewaluacja i podsumowanie zajęć – analiza zdobytych umiejętności pod kątem ich wykorzystania
w pracy z uczniami na III etapie edukacyjnym.
- Wprowadzenie – rola kompetencji społeczno -emocjonalnych w procesie budowania relacji:
Metodyka szkolenia:
prezentacja, karty pracy, teksty do warsztatów, ćwiczenia praktyczne.
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.