Stacjonarne
Online
Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w zróżnicowanej grupie klasowej – jak z nim pracować, by budować wspólnotę

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

*Przedsprzedaż – realizacja szkolenia od 03.03.2025*

Jeśli chcesz rozwinąć umiejętność pracy z uczniami z doświadczeniem migracyjnym oraz poznać efektywne strategie wspierające ich integrację i edukację w zróżnicowanej klasie, to szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • uświadomisz sobie specyfikę doświadczeń migracyjnych,
  • zidentyfikujesz bariery i trudności w nauce uczniów z doświadczeniem migracyjnym,
  • rozwiniesz umiejętności pracy w zróżnicowanej kulturowo grupie,
  • zastosujesz efektywne strategie wsparcia w nauce i integracji,
  • wzmocnisz kompetencje komunikacyjne w kontaktach z rodzinami uczniów migracyjnych,
  • zyskasz pewność siebie w podejmowaniu decyzji oraz działań w sytuacjach, które mogą mieć konsekwencje prawne,
  • zbudujesz poczucie kompetencji zawodowej,
  • zwiększysz motywację do pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.

Ramowy program szkolenia:

Moduł 1. Zrozumieć doświadczenie migracji

  1. Definicja i kontekst migracji – rodzaje migracji, statystyki, motywacje.
  2. Wpływ migracji na dzieci i młodzież – aspekty emocjonalne, społeczne, edukacyjne.

Moduł 2. Wyzwania uczniów z doświadczeniem migracyjnym

  1. Bariery językowe i kulturowe – ich wpływ na proces nauki
    i integrację ucznia.
  2. Problemy adaptacyjne – jakie trudności napotykają uczniowie po migracji.

Moduł 3. Rola nauczyciela – jak wspierać uczniów z doświadczeniem migracyjnym w codziennych wyzwaniach

  1. Strategie wsparcia uczniów z doświadczeniem migracyjnym:
  • praktyczne metody nauczania – techniki wspierające naukę języka oraz adaptację do programu nauczania,
  • tworzenie włączającego środowiska – budowanie atmosfery akceptacji i zrozumienia,
  • wsparcie emocjonalne – rozpoznawanie i reagowanie
    na potrzeby emocjonalne uczniów,
  • praca w zróżnicowanej grupie klasowej,
  • ćwiczenia na budowanie włączającej atmosfery.

2. Zarządzanie różnorodnością w klasie – strategie integracyjne:

  • tworzenie grup,
  • kreowanie programu nauczania – jak dostosować materiały do potrzeb uczniów z różnym doświadczeniem migracyjnym,
  • analiza studiów przypadku: konkretne historie uczniów migracyjnych i ich wyzwań.

Moduł 4. Komunikacja z rodzinami uczniów migracyjnych

  • wyzwania komunikacyjne – jak skutecznie nawiązywać kontakt z rodzicami uczniów z doświadczeniem migracyjnym,
  • współpraca z rodziną w integracji ucznia – praktyczne wskazówki i narzędzia.

Metodyka szkolenia:

  • ćwiczenia praktyczne – praca w małych grupach,
  • dyskusja – pytania aktywizujące,
  • refleksje
  • case study,
  • wymiana doświadczeń,
  • mapy myśli,
  • schematy sytuacji problemowych

Forma i czas szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób

2 x 45 min webinar nagrany – dostępny w Pakietach Elastycznych: orke.pl/pakiety-elastyczne/

Materiały dla uczestników:

  • prezentacja
  • karty pracy
  • e-narzędziownik