Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak pomóc swoim uczniom szczęśliwie i mądrze żyć?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu:
- przekonają się, że warto uczyć w relacji / dialogu i jak robić to skutecznie;
- w codziennej pracy będą wykorzystywać zasady polecane przez najlepsze światowe uniwersytety;
- nauczą się, jak wpływać na harmonijny rozwój ucznia dzięki zastosowaniu metody tutoringu;
- poznają tajniki procesu uczenia się i zdobędą wiedzę na temat wartościowych narzędzi do pracy z podopiecznym;
- zyskają okazję do refleksji i rozmów na ważne tematy;
- przekonają się, że posiadają wpływ na zmiany w systemie i w pragmatyce edukacji.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Program szkolenia. Poziom pierwszy:
- mapa satysfakcji / dobrostanu nauczyciela − obszary wykorzystywane i zaniechane, formułowanie wspólnego celu pracy (zadanie z metapoziomu);
- personalistyczna edukacja a testocentryczna praktyka szkoły / systemu edukacyjnego;
- czym jest tutoring – aspekt historyczny i metodologiczny;
- tutoring w mojej szkole – możliwości wprowadzenia metody w codziennej praktyce nauczyciela / szkoły;
- dlaczego tutoring daje szansę na holistyczny rozwój mojego ucznia – praca w tutorialu;
- konteksty relacji tutora i ucznia;
- tutoring rozwojowy czy edukacyjny;
- formułowanie celu pracy podopiecznego.
Program szkolenia. Poziom drugi:
- narzędzia tutora – esej (budowanie narracji poznawczej i poznania eseistycznego; wypowiedź, w której podopieczny rozwija umiejętność wykorzystania własnego doświadczenia w budowaniu wiedzy, z wykorzystaniem myślenia krytycznego, argumentacji i kontrargumentacji oraz sztuki wnioskowania);
- narzędzia tutora – esej (ćwiczenia w budowaniu koncepcji eseju dla uczniów z danego etapu edukacyjnego; bank tematów – problemów do pracy w tutorialu z wykorzystaniem eseju);
- narzędzia tutora – pytania sokratejskie (zadawanie pytań jako narzędzie budowania wiedzy podopiecznego i kształtowania krytycznej analizy poznawczej / charakteru);
- dlaczego chcę być tutorem (sesja pytań sokratejskich pozwalająca na uświadomienie sobie powodów, dla których każdy z uczestników podejmuje decyzję o pracy metodą tutoringu lub odpowiada na pytanie, co go interesuje (jest dla niego atrakcyjne) w pracy metodą tutoringu − praca w parach).
Program szkolenia. Poziom trzeci:
- pożądane cechy i postawy tutora − autorefleksja w kontekście określonej wcześniej charakterystyki modelowego tutora;
- planowanie pracy z podopiecznym;
- mój tutorial – sesja tutoriali prowadzonych według przygotowanych planów obejmująca informację zwrotną z zastosowaniem współczynnika Losady;
- samoocena gotowości do pracy metodą tutoringu.
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 3 × 45 minut
Czas trwania webinaru: 2 × 45 minut
Czas trwania wykładu/ e-wykładu: 3 × 45 minut
Po szkoleniu uczestnik:
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01051, czas trwania: 3x45min
- ma świadomość swoich mocnych stron;
- poznaje różne techniki dyskusji;
- zna założenia tutoringu;
- stosuje zasady spersonalizowanego podejścia.
Poziom 2, kod poziomu: 01052, czas trwania: 3x45min
- wykorzystuje techniki i narzędzia tutoringu;
- wskazuje możliwości wprowadzenia tutoringu w swojej szkole.
Poziom 3, kod poziomu: 01053, czas trwania: 3x45min
- tworzy sytuacje edukacyjne sprzyjające pracy zgodnie z zasadami tutoringu;
- określa własne możliwości pracy z wykorzystaniem metody tutoringu;
- świadomie buduje własne kompetencje zgodnie z zasadami relacji mistrz−uczeń.