Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak skutecznie interweniować w sytuacji trudnych i prowokacyjnych zachowań uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Określisz posiadane kompetencje w zakresie stylu swojej pracy i nauczania.
- Poznasz przykłady trudnych i prowokacyjnych zachowań uczniów.
- Wymienisz je, rozpoznasz oraz scharakteryzujesz.
- Zanalizujesz trudne sytuacje w sposób pozytywny i konstruktywny.
- Nauczysz się, jak postępować w sytuacji pojawienia się gier uczniowskich.
- W razie potrzeby podejmiesz skuteczną interwencję, uświadomisz sobie, że kompromis można osiągnąć poprzez zwiększenie świadomości potrzeb i oczekiwań obu stron.
Ramowy program szkolenia
- Styl pracy nauczyciela (wg R. Więckowskiego):
– przetrwania,
– oferty,
– rozwojowy,
– percepcyjno-odtwórczy. - Styl nauczania (wg G. Fenstermachera, J. Soltisa):
– kierowniczy,
– terapeutyczny,
– wyzwalający. - Charakterystyka gier uczniowskich – warsztat z rozpoznaniem i omówieniem przyczyn zachowań:
– obiecanka cacanka,
– prowokator,
– kwestionariusz,
– lizus,
– śpiąca królewna,
– spóźnialski,
– hejter,
– roztrzepaniec,
– nadgorliwiec,
– natarczywiec,
– skarżypyta – donosiciel. - Praktyczne sposoby rozwiązywania poszczególnych sytuacji trudnych związanych z grami uczniowskimi.
Metodyka szkolenia:
Prezentacja, rozmowa kierowana, dyskusja moderowana, badania ankietowe, wykład, warsztaty:
– wzajemne przepychanki – energiser SP/SPP,
– mediacyjne kalambury SPP,
– styl pracy nauczyciela SP/SPP,
-ludzie ludziom SPP,
– rzeźba SP/SPP,
– impas SP,
– Romeo i Julia SPP,
– charakterystyka zachowań trudnych / prowokacyjnych SP/SPP.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Materiały dla uczestników:
1. Przykład dobrych praktyk – pięć zasad skutecznej mediacji.
2. Ankieta – gry uczniowskie. Spostrzeżenia z własnej praktyki.
3. Formatki dokumentów – wzór notatki służbowej z sytuacji zachowań trudnych.
4. Dobre zasady – pięć zasad odpowiedzi na trudne pytania.
5. Pytania do refleksji – mój styl pracy.
4. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:
- e-zasoby z instrukcją wykorzystania,
- zestaw ćwiczeń do wykorzystania w pracy z uczniami.