Stacjonarne
Online
MEN
W co grają uczniowie – reakcja i skuteczna interwencja nauczyciela

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

 jak skutecznie interweniować w sytuacji trudnych i prowokacyjnych zachowań uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Określisz posiadane kompetencje w zakresie stylu swojej pracy i nauczania.
  • Poznasz przykłady trudnych i prowokacyjnych zachowań uczniów.
  • Wymienisz je, rozpoznasz oraz scharakteryzujesz.
  • Zanalizujesz trudne sytuacje w sposób pozytywny i konstruktywny.
  • Nauczysz się, jak postępować w sytuacji pojawienia się gier uczniowskich.
  • W razie potrzeby podejmiesz skuteczną interwencję, uświadomisz sobie, że kompromis można osiągnąć poprzez zwiększenie świadomości potrzeb i oczekiwań obu stron.

Ramowy program szkolenia

  1. Styl pracy nauczyciela (wg R. Więckowskiego):
    – przetrwania,
    – oferty,
    – rozwojowy,
    – percepcyjno-odtwórczy.
  2. Styl nauczania (wg G. Fenstermachera, J. Soltisa):
    – kierowniczy,
    – terapeutyczny,
    – wyzwalający.
  3. Charakterystyka gier uczniowskich – warsztat z rozpoznaniem i omówieniem przyczyn zachowań:
    – obiecanka cacanka,
    – prowokator,
    – kwestionariusz,
    – lizus,
    – śpiąca królewna,
    – spóźnialski,
    – hejter,
    – roztrzepaniec,
    – nadgorliwiec,
    – natarczywiec,
    – skarżypyta – donosiciel.
  4. Praktyczne sposoby rozwiązywania poszczególnych sytuacji trudnych związanych z grami uczniowskimi.

Metodyka szkolenia:

Prezentacja, rozmowa kierowana, dyskusja moderowana, badania ankietowe, wykład, warsztaty:
– wzajemne przepychanki – energiser SP/SPP,
– mediacyjne kalambury SPP,
– styl pracy nauczyciela SP/SPP,
-ludzie ludziom SPP,
– rzeźba SP/SPP,
– impas SP,
– Romeo i Julia SPP,
– charakterystyka zachowań trudnych / prowokacyjnych SP/SPP.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online /  do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób

Materiały dla uczestników:

1. Przykład dobrych praktyk – pięć zasad skutecznej mediacji.
2.
Ankieta – gry uczniowskie. Spostrzeżenia z własnej praktyki.
3. Formatki dokumentów – wzór notatki służbowej z sytuacji zachowań trudnych
.
4. Dobre zasady – pięć zasad odpowiedzi na trudne pytania.
5. Pytania do refleksji – mój styl pracy.
4. E-narzędziownik, który zawiera praktyczne rozwiązania, w tym:

  • e-zasoby z instrukcją wykorzystania,
  • zestaw ćwiczeń do wykorzystania w pracy z uczniami.