Sprawdź, w czym szkolenie może być pomocne w Twojej placówce
Komunikowanie się towarzyszy ludziom już od ich pierwszych dni. Jest tak naturalne, jak oddychanie, jedzenie czy sen. Ludzie starają się poprawić jakość porozumiewania się, stosując różne metody i narzędzia usprawniające nawiązywanie relacji i efektywność nauczania. Te zagadnienia będą tematem niniejszego szkolenia.
Zapoznaj się z celami szkoleniowymi
Uczestnicy zwiększą efektywność nauczania, poszerzając wiedzę na temat komunikowania się, oraz zyskają większy wpływ na jego jakość i efektywność, między innymi dzięki stosowaniu konstruktywnej informacji zwrotnej.
Dowiedz się, jak będą pracować uczestnicy szkolenia
Szkoleniu towarzyszą aktywne formy i metody pracy: wymiana, porządkowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie pracy w parach, w mniejszych zespołach i podczas dyskusji moderowanej; analiza studium przypadków dotyczących sytuacji w szkole doświadczanych i zgłaszanych przez uczestników; symulacje umożliwiające ćwiczenie nabywanych umiejętności; sesje informacji zwrotnych pomagające w klaryfikacji osobistego sposobu funkcjonowania w danym obszarze, identyfikacji mocnych stron oraz obszarów działań; tworzenie studium przypadków.
Zwróć uwagę na…
Dowiedz się, którym uchem najczęściej słuchasz – uszy von Thuna.
Korzyści dla rady pedagogicznej
- Nauczyciele poszerzają swoją wiedzę na temat dostrzegania związku między własnymi emocjami a jakością komunikacji, co mogą bezpośrednio przełożyć na wzmocnienie świadomości, jak ważne jest kształtowanie właściwych zachowań komunikacyjnych wśród uczniów oraz własnych emocji w różnych sytuacjach zawodowych.
Korzyści dla dyrektora
- Rada pedagogiczna funkcjonuje jako sprawnie działający zespół świadomy swoich emocji. Zdobyte wiadomości i umiejętności będą wykorzystywane przez nauczycieli we wzmacnianiu znaczenia modelowania właściwych zachowań komunikacyjnych wśród dzieci.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 06071, czas trwania: 3x45min
- rozumie na czym polega proces komunikowania się;
- rozpoznaje bariery komunikacyjne i potrafi im przeciwdziałać;
- jest świadomy narzędzi komunikacyjnych i potrafi je zastosować;
- odróżnia stres od innych niekomfortowych sytuacji życiowych i rozpoznaje u siebie jego objawy;
- analizuje źródła i skutki stresu;
- stosuje wybrane, przyjazne dla siebie, techniki relaksacji.
Poziom 2, kod poziomu: 06072, czas trwania: 3x45min
- dostrzega związek między własnymi emocjami a jakością komunikacji;
- rozpoznaje własne emocje w różnych sytuacjach zawodowych i potrafi konstruktywnie je wyrażać;
- modeluje właściwe zachowania komunikacyjne wśród uczniów.
- planuje pracę u źródeł swojego stresu;
- znajduje wsparcie i pomoc, gdy samodzielnie nie może ograniczyć stresu;
- odróżnia mobilizującą i destrukcyjną siłę stresu i w zależności od tego reaguje w sposób korzystny dla siebie.
Poziom 3, kod poziomu: 06073, czas trwania: 3x45min
- planuje i organizuje zajęcia służące zdobywaniu kompetencji komunikacyjnych przez uczniów;
- organizuje i wspiera wymianę dobrych praktyk między nauczycielami w zakresie dobrej komunikacji z uczniami.