Stacjonarne
Online
MEN
W słowach i między słowami – jak porozumiewać się z innymi? Techniki skutecznej komunikacji

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Sprawdź, w czym szkolenie może być pomocne w Twojej placówce

Komunikowanie się towarzyszy ludziom już od ich pierwszych dni. Jest tak naturalne, jak oddychanie, jedzenie czy sen. Ludzie starają się poprawić jakość porozumiewania się, stosując różne metody i narzędzia usprawniające nawiązywanie relacji i efektywność nauczania. Te zagadnienia będą tematem niniejszego szkolenia.

Zapoznaj się z celami szkoleniowymi

Uczestnicy zwiększą efektywność nauczania, poszerzając wiedzę na temat komunikowania się, oraz zyskają większy wpływ na jego jakość i efektywność, między innymi dzięki stosowaniu konstruktywnej informacji zwrotnej.

Dowiedz się, jak będą pracować uczestnicy szkolenia

Szkoleniu towarzyszą aktywne formy i metody pracy: wymiana, porządkowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie pracy w parach, w mniejszych zespołach i podczas dyskusji moderowanej; analiza studium przypadków dotyczących sytuacji w szkole doświadczanych i zgłaszanych przez uczestników; symulacje umożliwiające ćwiczenie nabywanych umiejętności; sesje informacji zwrotnych pomagające w klaryfikacji osobistego sposobu funkcjonowania w danym obszarze, identyfikacji mocnych stron oraz obszarów działań; tworzenie studium przypadków.

Zwróć uwagę na…

Dowiedz się, którym uchem najczęściej słuchasz – uszy von Thuna.

Korzyści dla rady pedagogicznej

  • Nauczyciele poszerzają swoją wiedzę na temat dostrzegania związku między własnymi emocjami a jakością komunikacji, co mogą bezpośrednio przełożyć na wzmocnienie świadomości, jak ważne jest kształtowanie właściwych zachowań komunikacyjnych wśród uczniów oraz własnych emocji w różnych sytuacjach zawodowych.

Korzyści dla dyrektora

  • Rada pedagogiczna funkcjonuje jako sprawnie działający zespół świadomy swoich emocji. Zdobyte wiadomości i umiejętności będą wykorzystywane przez nauczycieli we wzmacnianiu znaczenia modelowania właściwych zachowań komunikacyjnych wśród dzieci.

 

W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z  dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”

Forma i czas szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 06071, czas trwania: 3x45min

  • rozumie na czym polega proces komunikowania się;
  • rozpoznaje bariery komunikacyjne i potrafi im przeciwdziałać;
  • jest świadomy narzędzi komunikacyjnych i potrafi je zastosować;
  • odróżnia stres od innych niekomfortowych sytuacji życiowych i rozpoznaje u siebie jego objawy;
  • analizuje źródła i skutki stresu;
  • stosuje wybrane, przyjazne dla siebie, techniki relaksacji.

Poziom 2, kod poziomu: 06072, czas trwania: 3x45min

  • dostrzega związek między własnymi emocjami a jakością komunikacji;
  • rozpoznaje własne emocje w różnych sytuacjach zawodowych i potrafi konstruktywnie je wyrażać;
  • modeluje właściwe zachowania komunikacyjne wśród uczniów.
  • planuje pracę u źródeł swojego stresu;
  • znajduje wsparcie i pomoc, gdy samodzielnie nie może ograniczyć stresu;
  • odróżnia mobilizującą i destrukcyjną siłę stresu i w zależności od tego reaguje w sposób korzystny dla siebie.

Poziom 3, kod poziomu: 06073, czas trwania: 3x45min

  • planuje i organizuje zajęcia służące zdobywaniu kompetencji komunikacyjnych przez uczniów;
  • organizuje i wspiera wymianę dobrych praktyk między nauczycielami w zakresie dobrej komunikacji z uczniami.