Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak praktycznie analizować przepisy prawa oświatowego w przełożeniu na działania podejmowane przez przedszkola, szkoły i placówki, mające na celu przeprowadzenie diagnozy, opracowanie wymaganej dokumentacji i realizację zadań wyznaczonych w tym procesie?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- znasz przepisy prawa oświatowego dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej przeznaczonej dla uczniów z niepełnosprawnościami, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
- znasz zasady prowadzenia diagnozy poprzez obserwację pedagogiczną,
- umiesz interpretować informacje zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z przełożeniem na wymagania zawarte w IPET,
- znasz zasady współpracy nauczycieli poprzez zintegrowane działania w celu jednolitych oddziaływań na ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Ramowy program szkolenia:
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – co oznacza?
- WOPFU i IPET – obowiązki i zadania dyrektora, nauczycieli, szkoły.
- WOPFU – zasady opracowania, metody zbierania danych.
- Obserwacja pedagogiczna jako element diagnozy funkcjonowania ucznia.
- IPET – od analizy orzeczenia do praktycznych działań.
- Analiza składowych IPET – jak rozumieć dostosowania, zintegrowane działania nauczycieli. Działania i współpraca z rodzicami, gdzie szukać wsparcia.
- Ocena efektywności prowadzonych działań, czyli co dalej?
Metodyka szkolenia:
zdobycie umiejętności w zakresie analizy dokumentacji, pisania programów oraz udzielania wsparcia uczniom niepełnosprawnym, niedostosowanym społecznie i zagrożonym niedostosowaniem społecznym.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Prezentacje.
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 01231, czas trwania: 4x45min
- utrwala wiedzę na temat wymogów prawa oświatowego wobec przedszkoli dotyczących opracowania i realizacji programów edukacyjno-terapeutycznych oraz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka;
- zna zasady prowadzenia diagnozy poprzez obserwację pedagogiczną;
- posiada umiejętność interpretacji informacji zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z przełożeniem na wymagania zawarte w IPET;
- zna wymagania formalne związane z organizacją kształcenia specjalnego.
- zna zasady współpracy nauczycieli poprzez zintegrowane działania w celu jednolitych oddziaływań na ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Poziom 2, kod poziomu: 01232, czas trwania: 4x45min
- utrwali wiedzę na temat wymogów prawa oświatowego wobec szkół podstawowych/ lub ponadpodstawowych dotyczących opracowania i realizacji programów edukacyjno-terapeutycznych oraz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka;
- wie, jakie są formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- zna zasady prowadzenia diagnozy poprzez obserwację pedagogiczną;
- posiada umiejętność interpretacji informacji zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z przełożeniem na wymagania zawarte w IPET;
- zna wymagania formalne związane z organizacją kształcenia specjalnego.