Stacjonarne
Online
MEN
WOPFU i IPET – od przepisów prawa do praktycznej realizacji

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak praktycznie analizować przepisy prawa oświatowego w przełożeniu na działania podejmowane przez przedszkola, szkoły i placówki, mające na celu przeprowadzenie diagnozy, opracowanie wymaganej dokumentacji i realizację zadań wyznaczonych w tym procesie?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • znasz przepisy prawa oświatowego dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej przeznaczonej dla uczniów z niepełnosprawnościami, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
  • znasz zasady prowadzenia diagnozy poprzez obserwację pedagogiczną,
  • umiesz interpretować informacje zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z przełożeniem na wymagania zawarte w IPET,
  • znasz zasady współpracy nauczycieli poprzez zintegrowane działania w celu jednolitych oddziaływań na ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

Ramowy program szkolenia:

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna – co oznacza?
  2. WOPFU i IPET – obowiązki i zadania dyrektora, nauczycieli, szkoły.
  3. WOPFU – zasady opracowania, metody zbierania danych.
  4. Obserwacja pedagogiczna jako element diagnozy funkcjonowania ucznia.
  5. IPET – od analizy orzeczenia do praktycznych działań.
  6. Analiza składowych IPET – jak rozumieć dostosowania, zintegrowane działania nauczycieli. Działania i współpraca z rodzicami, gdzie szukać wsparcia.
  7. Ocena efektywności prowadzonych działań, czyli co dalej?

Metodyka szkolenia:

zdobycie umiejętności w zakresie analizy dokumentacji, pisania programów oraz udzielania wsparcia uczniom niepełnosprawnym, niedostosowanym społecznie i zagrożonym niedostosowaniem społecznym.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.
2. Prezentacje.

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 01231, czas trwania: 4x45min

  • utrwala wiedzę na temat wymogów prawa oświatowego wobec przedszkoli dotyczących opracowania i realizacji programów edukacyjno-terapeutycznych oraz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka;
  • zna zasady prowadzenia diagnozy poprzez obserwację pedagogiczną;
  • posiada umiejętność interpretacji informacji zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z przełożeniem na wymagania zawarte w IPET;
  • zna wymagania formalne związane z organizacją kształcenia specjalnego.
  • zna zasady współpracy nauczycieli poprzez zintegrowane działania w celu jednolitych oddziaływań na ucznia objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną.

 

Poziom 2, kod poziomu: 01232, czas trwania: 4x45min

  • utrwali wiedzę  na temat wymogów prawa oświatowego wobec szkół podstawowych/ lub ponadpodstawowych dotyczących opracowania i realizacji programów edukacyjno-terapeutycznych oraz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka;
  • wie, jakie są formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • zna zasady  prowadzenia diagnozy poprzez obserwację pedagogiczną;
  • posiada umiejętność  interpretacji informacji zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z przełożeniem na wymagania zawarte w IPET;
  • zna wymagania formalne związane z organizacją kształcenia specjalnego.