Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
Jak pracować z autystycznymi uczniami, by efektywnie wykorzystywać ich możliwości i zaspokajać ich indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
-
- Listę zaburzeń z spektrum autyzmu według klasyfikacji DSM V i wczesnych oznak autyzmu.
- Przykładowe metody oddziaływania wobec osób z autyzmem.
- Główne założenia terapii integracji sensorycznej.
- Podstawy w pracy z dzieckiem / uczniem ze spektrum autyzmu.
- Gotowe strategie postępowania wobec trudnych zachowań osób ze spektrum autyzmu.
oraz wzory dokumentów: Program dotyczący redukowania i zmiany zachowań; Plan interwencyjny, Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania dziecka z autyzmem
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 07111, czas trwania: 4x45min
- wymienia kryteria diagnostyczne obowiązujące dla autyzmu;
- zna obraz kliniczny zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- charakteryzuje specyfikę funkcjonowania dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- wie, z jakimi trudnościami zmagają się dzieci i uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- wie, jakie działania może podejmować, by wspierać funkcjonowanie dziecka i ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- potrafi dobrać takie metody i formy pracy, które uwzględniają specyfikę zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- umie reagować na sytuacje trudne z udziałem dzieci / uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- zna zasady opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych;
- dostrzega znaczenie współdziałania nauczyciela z rodzicem i kadrą pedagogiczną w procesie edukacyjnym i terapeutycznym w odniesieniu do dziecka / ucznia z autyzmem.
Poziom 2, kod poziomu: 07112, czas trwania: 4x45min
- wymienia kryteria diagnostyczne obowiązujące dla autyzmu;
- zna obraz kliniczny zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- charakteryzuje specyfikę funkcjonowania dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- wie, z jakimi trudnościami zmagają się dzieci i uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- wie, jakie działania może podejmować, by wspierać funkcjonowanie dziecka i ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- potrafi dobrać takie metody i formy pracy, które uwzględniają specyfikę zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- umie reagować na sytuacje trudne z udziałem dzieci / uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- zna zasady opracowywania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych;
- dostrzega znaczenie współdziałania nauczyciela z rodzicem i kadrą pedagogiczną w procesie edukacyjnym i terapeutycznym w odniesieniu do dziecka / ucznia z autyzmem.