*Przedsprzedaż – realizacja szkolenia od 03.03.2025*
Jeśli chcesz rozwinąć kompetencje z zakresu świadomego stosowania oceniania kształtującego, orientującego i sumującego w celu efektywnego wspierania procesu nauczania i uczenia się uczniów, to szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- zrozumiesz różnice i wzajemne zależności między ocenianiem kształtującym, orientującym i sumującym,
- poznasz filozofię oceniania kształtującego jako narzędzia wspierającego proces uczenia się,
- nabędziesz umiejętności praktycznego stosowania strategii oceniania kształtującego w codziennej pracy z uczniami,
- wypracujesz strategię integracji różnych form oceniania w celu wspierania rozwoju uczniów,
- doświadczysz oceniania jako procesu twórczego, nie tylko kontrolnego,
- zrozumiesz wpływ oceniania na motywację i samodzielność uczniów,
- przełożysz założenia teorii oceniania orientującego na kreatywne narzędzia diagnostyczne,
- rozwiniesz umiejętności projektowania spersonalizowanych strategii oceniania oraz poznasz narzędzia wspierające samodzielność i motywację uczniów,
- stworzysz plany oceniania dostosowane do potrzeb klasy.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1. Wprowadzenie do różnych form oceniania (20 minut)
- Funkcje oceniania w procesie edukacyjnym.
- Istota i cele oceniania kształtującego, orientującego
i sumującego.
Moduł 2. Praktyka oceniania kształtującego (60 minut)
- Ustalanie celów lekcji.
- Ustalanie kryteriów sukcesu w pracy z uczniami.
- Strategia tworzenia kluczowych pytań do lekcji.
- Udzielanie informacji zwrotnej.
- Budowanie autonomii uczniów poprzez samodzielne monitorowanie postępów.
Moduł 3. Ocenianie orientujące (40 minut)
- Narzędzia wspomagające diagnozę potrzeb edukacyjnych.
- Tworzenie map postępów ucznia – mapowanie postępów ucznia.
Moduł 4. Ocenianie sumujące (30 minut)
- Konstrukcja sprawdzianów zgodnych z celami edukacyjnymi.
- Analiza wyników a planowanie dalszych działań.
Moduł 5. Komplementarność oceniania (30 minut)
- Jak w codziennej praktyce łączyć ocenianie kształtujące, orientujące i sumujące?
- Pytania dydaktyczne – (nie)doceniane narzędzie oceniania.
Metodyka szkolenia:
- warsztat edukacyjny,
- symulacje i gry dydaktyczne,
- case study,
- refleksja,
- burza mózgów,
- projektowanie wspólne
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany – dostępny w Pakietach Elastycznych: orke.pl/pakiety-elastyczne/
Materiały dla uczestników:
- prezentacja
- scenariusz warsztatu
- karty z przykładowymi narzędziami oceniania
- gry i ćwiczenia aktywizujące
- lista inspiracji
- e-narzędziownik