Stacjonarne
warsztat stacjonarny
warsztat online
wykład online
webinar na żywo
Zadania edukacyjne – jak je tworzyć i realizować, by uczniowie aktywnie pracowali na lekcji.

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak skutecznie rozwijać umiejętności podstawowe i przekrojowe uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • dowiesz się, czym jest zadanie edukacyjne i jaką pełni rolę w procesie nauczania – uczenia się,
  • poznasz zasady projektowania dobrych, angażujących uczniów zadań edukacyjnych,
  • rozwiniesz swoje kompetencje dydaktyczno-metodyczne w zakresie konstruowania przedmiotowych i interdyscyplinarnych zadań edukacyjnych.

Ramowy program szkolenia

  1. Co to jest zadanie edukacyjne?
  2. Zadanie edukacyjne – jego miejsce i znaczenie w procesie nauczania – uczenia się.
  3. Zasady projektowania dobrych zadań edukacyjnych – przedmiotowych i interdyscylinarnych.
  4. Warunki tworzenia zadań edukacyjnych: potrzeby ucznia, możliwości nauczyciela, cele podstawy programowej.
  5. Tworzenie zadań edukacyjnych na różnych poziomach poznawczych – niskim, średnim i wysokim.
  6. Miejsce zadań edukacyjnych w procesie nauczania-uczenia się.
  7. Przykłady dobrych praktyk w zakresie tworzenia zadań edukacyjnych.
  8. Narzędzia, metody, techniki pomagające w organizowaniu angażujących sytuacji edukacyjnych.

Metodyka szkolenia:

praca w grupach, rozmowa w parach, gadająca ściana, ćwiczenia praktyczne, kula śniegowa, pytania refleksyjne, dyskusja, WORD CAFFE, pokaz, miniwykład z wykorzystaniem prezentacji.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
× 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online /  do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób

Materiały dla uczestników:

  1. Taksonomia BLOOMA.
  2. Projektowanie zadań edukacyjnych o różnych poziomach trudności.
  3. Janopis, czyli jak sprawdzić, czy zadanie jest zrozumiałe dla uczniów.
  4. Materiały dydaktyczne w formie e-narzędziownika, który zawiera praktyczne rozwiązania, gotowe do zastosowania w codziennej pracy.