Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak skutecznie rozwijać umiejętności podstawowe i przekrojowe uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- dowiesz się, czym jest zadanie edukacyjne i jaką pełni rolę w procesie nauczania – uczenia się,
- poznasz zasady projektowania dobrych, angażujących uczniów zadań edukacyjnych,
- rozwiniesz swoje kompetencje dydaktyczno-metodyczne w zakresie konstruowania przedmiotowych i interdyscyplinarnych zadań edukacyjnych.
Ramowy program szkolenia
- Co to jest zadanie edukacyjne?
- Zadanie edukacyjne – jego miejsce i znaczenie w procesie nauczania – uczenia się.
- Zasady projektowania dobrych zadań edukacyjnych – przedmiotowych i interdyscylinarnych.
- Warunki tworzenia zadań edukacyjnych: potrzeby ucznia, możliwości nauczyciela, cele podstawy programowej.
- Tworzenie zadań edukacyjnych na różnych poziomach poznawczych – niskim, średnim i wysokim.
- Miejsce zadań edukacyjnych w procesie nauczania-uczenia się.
- Przykłady dobrych praktyk w zakresie tworzenia zadań edukacyjnych.
- Narzędzia, metody, techniki pomagające w organizowaniu angażujących sytuacji edukacyjnych.
Metodyka szkolenia:
praca w grupach, rozmowa w parach, gadająca ściana, ćwiczenia praktyczne, kula śniegowa, pytania refleksyjne, dyskusja, WORD CAFFE, pokaz, miniwykład z wykorzystaniem prezentacji.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
3 × 45 min warsztat online / do 25 osób
2 × 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Materiały dla uczestników:
- Taksonomia BLOOMA.
- Projektowanie zadań edukacyjnych o różnych poziomach trudności.
- Janopis, czyli jak sprawdzić, czy zadanie jest zrozumiałe dla uczniów.
- Materiały dydaktyczne w formie e-narzędziownika, który zawiera praktyczne rozwiązania, gotowe do zastosowania w codziennej pracy.