Stacjonarne
Online
Zadawać – nie zadawać? Prace domowe – czas na zmiany w szkołach

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeśli chcesz rozwinąć umiejętności dydaktyczno-metodyczne        z zakresu zadawania i oceniania prac domowych oraz organizowania procesów edukacyjnych, by wspierały uczniów    w rozwoju, to szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • poddasz refleksji ideę zadawania prac domowych,
  • zapoznasz się z wynikami badań dotyczącymi zadań domowych,
  • przeanalizujesz zmiany w rozporządzeniu MEN w sprawie oceniania, klasyfikowania          i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach dotyczące zadawania i oceniania prac domowych,
  • dokonasz autoewaluacji w obszarze zadawanych prac domowych,
  • pogłębisz wiedzę na temat znaczenia pracy domowej w procesie dydaktycznym,
  • przeanalizujesz najczęstsze błędy związane z zadawaniem prac domowych,
  • określisz warunki, jakie powinna spełniać praca domowa wspierająca rozwój ucznia,
  • zapoznasz się z przykładami ciekawych prac domowych,
  • zaplanujesz zestaw prac domowych wspierających proces uczenia się ucznia.

 

Ramowy program szkolenia:

Moduł 1. Wprowadzenie

  1. Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli względem prac domowych – wyniki badań    i sondaży.
  2. Rodzaje zadań domowych.
  3. Prace domowe w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego.

Moduł 2. Jak uczyć efektywnie bez zadawania pisemnych i praktycznych prac domowych

  1. Czynniki wpływające na efektywność uczenia się.
  2. Organizacja i wykorzystanie czasu pracy na zajęciach i lekcjach.
  3. Motywowanie ucznia do podejmowania pracy w domu.
  4. Metody pracy sprzyjające efektywnemu uczeniu się na lekcjach.

Moduł 3. Co zamiast pracy domowej w edukacji wczesnoszkolnej?

  1. Metody pracy sprzyjające ograniczeniu zadawania pisemnych i praktycznych prac domowych.
  2. Przykłady i projektowanie zestawu ciekawych ćwiczeń i zadań dla poszczególnych edukacji.

Moduł 4. Nieobowiązkowe prace domowe wspierające rozwój ucznia klas IV – VIII.

  1. Znaczenie pracy domowej w procesie dydaktycznym.
  2. Błędy związane z zadawaniem prac domowych.
  3. Warunki, jakie powinna spełniać praca domowa wspierająca ucznia w rozwoju.
  4. Udzielanie informacji zwrotnej uczniowi po wykonaniu pracy domowej.
  5. Metody pracy sprzyjające celowemu zadawaniu prac domowych.
  6. Projektowanie zestawu ciekawych zadań domowych dla poszczególnych przedmiotów.

Moduł 5. Podsumowanie szkolenia – pytania i odpowiedzi.

Metodyka szkolenia:

prezentacja, wykład, metody aktywizujące – praca grupowa, dyskusja

Forma i czas szkolenia:

Sprzedaż od 01.04.2024, realizacja od 06.05.2024

  • 3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
  • 3 × 45 min wykład online / do 100 osób
  • 4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
  • 2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
  • 2 x 45 min webinar nagrany +e-narzędziownik / bez ograniczeń

Materiały dla uczestników:

  • E-narzędziownik