Jeśli chcesz rozwinąć umiejętności dydaktyczno-metodyczne z zakresu zadawania i oceniania prac domowych oraz organizowania procesów edukacyjnych, by wspierały uczniów w rozwoju, to szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- poddasz refleksji ideę zadawania prac domowych,
- zapoznasz się z wynikami badań dotyczącymi zadań domowych,
- przeanalizujesz zmiany w rozporządzeniu MEN w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach dotyczące zadawania i oceniania prac domowych,
- dokonasz autoewaluacji w obszarze zadawanych prac domowych,
- pogłębisz wiedzę na temat znaczenia pracy domowej w procesie dydaktycznym,
- przeanalizujesz najczęstsze błędy związane z zadawaniem prac domowych,
- określisz warunki, jakie powinna spełniać praca domowa wspierająca rozwój ucznia,
- zapoznasz się z przykładami ciekawych prac domowych,
- zaplanujesz zestaw prac domowych wspierających proces uczenia się ucznia.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1. Wprowadzenie
- Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli względem prac domowych – wyniki badań i sondaży.
- Rodzaje zadań domowych.
- Prace domowe w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego.
Moduł 2. Jak uczyć efektywnie bez zadawania pisemnych i praktycznych prac domowych
- Czynniki wpływające na efektywność uczenia się.
- Organizacja i wykorzystanie czasu pracy na zajęciach i lekcjach.
- Motywowanie ucznia do podejmowania pracy w domu.
- Metody pracy sprzyjające efektywnemu uczeniu się na lekcjach.
Moduł 3. Co zamiast pracy domowej w edukacji wczesnoszkolnej?
- Metody pracy sprzyjające ograniczeniu zadawania pisemnych i praktycznych prac domowych.
- Przykłady i projektowanie zestawu ciekawych ćwiczeń i zadań dla poszczególnych edukacji.
Moduł 4. Nieobowiązkowe prace domowe wspierające rozwój ucznia klas IV – VIII.
- Znaczenie pracy domowej w procesie dydaktycznym.
- Błędy związane z zadawaniem prac domowych.
- Warunki, jakie powinna spełniać praca domowa wspierająca ucznia w rozwoju.
- Udzielanie informacji zwrotnej uczniowi po wykonaniu pracy domowej.
- Metody pracy sprzyjające celowemu zadawaniu prac domowych.
- Projektowanie zestawu ciekawych zadań domowych dla poszczególnych przedmiotów.
Moduł 5. Podsumowanie szkolenia – pytania i odpowiedzi.
Metodyka szkolenia:
prezentacja, wykład, metody aktywizujące – praca grupowa, dyskusja
Forma i czas szkolenia:
Sprzedaż od 01.04.2024, realizacja od 06.05.2024
- 3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
- 3 × 45 min wykład online / do 100 osób
- 4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
- 2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
- 2 x 45 min webinar nagrany +e-narzędziownik / bez ograniczeń
Materiały dla uczestników:
- E-narzędziownik