Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak zorganizować pomoc dla ucznia uzależnionego lub zagrożonego uzależnieniem?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu otrzymają:
- Wiedzę na temat jak rozpoznać zagrożenie uzależnieniem lub symptomy uzależnienia u konkretnego ucznia.
- Dowiedzą się, jak zaplanować profilaktykę problemową w klasie.
- Poznają przykłady szkolnych procedur profilaktycznych.
- Nauczą się reagować w sytuacji naruszania ustalonych procedur profilaktycznych.
Szkolenie jest przeznaczone dla nauczycieli świadomych występowania problemów związanych z uzależnieniami, zainteresowanych stosowaniem profilaktyki w codziennej pracy z uczniami.
Jego tematyka odnosi się do nowoczesnej koncepcji w zakresie profilaktyki uzależnień, tzw. profilaktyki problemowej.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 07051, czas trwania: 4x45min
- rozpoznaje zachowania uczniów, które mogą sugerować ryzyko uzależnienia;
- pogłębia diagnozę sytuacji z udziałem innych nauczycieli oraz rodziców;
- konsultuje się ze specjalistami w sprawie uczniów wykazujących symptomy uzależnienia.
Poziom 2, kod poziomu: 07052, czas trwania: 4x45min
- planuje pracę wychowawczą związaną z profilaktyką problemową uzależnień zgodnie z dostępnymi wzorcami;
- dzieli się z rodzicami wiedzą o źródłach uzależnień i metodach wychowawczych, pomagającym im zapobiegać;
- dzieli się z rodzicami wiedzą na temat psychologicznego mechanizmu uzależnienia, rozpoznawania jego symptomów na wczesnym etapie.
Poziom 3, kod poziomu: 07053, czas trwania: 4x45min
- uczestniczy w planowaniu i organizacji wraz z innymi nauczycielami szkolnej strategii przeciwdziałania uzależnieniom;
- promuje postawę wrażliwości na zjawisko uzależnienia, nie tylko od środków psychoaktywnych, ale także Internetu, skrajnych emocji itp.