Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jakie są racjonalne oraz zgodne z prawem oświatowym sposoby tworzenia zespołów nauczycielskich oraz poznać konstruktywne rozwiązania z zakresu zarządzania ich pracą, by efektywnie realizowały stawiane przed nimi zadania i osiągały założone cele?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- poznasz podstawy prawne, które regulują zasady powoływania i organizację pracy zespołów nauczycielskich,
- usystematyzujesz wiedzę dotyczącą funkcjonowania zespołów nauczycielskich w szkole,
- poznasz efektywne techniki i modele zarządzania zespołami,
- dowiesz się, jak delegować zadania i ustalać priorytety,
- poznasz rodzaje zespołów nauczycielskich oraz ich kompetencje,
- dowiesz się, jak w sposób racjonalny i konstruktywny pełnić nadzór nad pracą zespołów nauczycielskich.
Ramowy program szkolenia:
- Przepisy prawa oświatowego regulujące pracę zespołów nauczycielskich – Art. 6 KN.
- Rada pedagogiczna jako zespół – jej kompetencje oraz zakres działania.
- Dyrektor szkoły jako przewodniczący rady pedagogicznej – zadania, obowiązki, kompetencje.
- Dyrektor jako koordynator współpracy między Organami szkoły.
- Delegowanie zadań.
- Ustalanie priorytetów.
- Zakres działań zespołów nauczycielskich.
- Rodzaje zespołów nauczycielskich i ich zadania.
- Zespoły stałe i doraźne.
- Jak stworzyć dobrze działający zespół.
- Przewodniczący i członkowie zespołów nauczycielskich – zadania.
- Nadzór nad pracą zespołów nauczycielskich.
- Realizacja zadań statutowych szkoły w kontekście pracy zespołów nauczycielskich.
- Tworzenie i realizacja planu pracy szkoły i programu profilaktyczno-wychowawczego szkoły w kontekście pracy zespołów nauczycielskich.
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach pracy zespołu nauczycielskiego.
- Organizacja Zespołów Nadzorujących Egzaminy Zewnętrzne.
- Modele i techniki zarządzania zespołami.
- Odpowiedzialność za powierzone zadania.
- Dokumentacja – plany pracy zespołów/ sprawozdawczość.
- Ocena efektywności zespołów.
Metodyka szkolenia:
warsztat, prezentacja, analiza przypadku, dyskusja, autoanaliza.
Forma i czas trwania szkolenia:
2 × 45 min webinar nagrany + e-narzędziownik
Materiały dla uczestników:
1. E-narzędziownik.