Stacjonarne
Zarządzanie przez budowanie zespołu. Czy rada pedagogiczna może być zespołem?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak rozwijać umiejętność współpracy zespołowej członków rady pedagogicznej, motywować ich do wspólnego ponoszenia odpowiedzialności za jakość i rozwój szkoły / placówki oświatowej?

To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • wzmocnisz potencjały nauczycieli w celu osiągnięcia efektu synergii;
  • będziesz potrafił zmotywować nauczycieli do podnoszenia jakości pracy;
  • rozbudzisz pomysłowość i innowacyjność nauczycieli, przyśpieszysz proces odnajdywania przez nich twórczych rozwiązań;
  • będziesz umiał wspierać działania i decyzje członków zespołu, dając im poczucie bezpieczeństwa;
  • szybko zweryfikujesz proponowane rozwiązania, odnajdziesz i wyeliminujesz błędy swoich decyzji oraz decyzji  podejmowanych przez zespół;
  • podzielisz się z nauczycielami odpowiedzialnością za jakość i rozwój szkoły.

Ramowy program szkolenia

  1. Identyfikacja cech dobrego zespołu i umiejętność zdefiniowania swoich oczekiwań dotyczących zespołowości w radzie pedagogicznej.
  2. Gotowość do poszukania sposobów wsparcia procesu budowania zespołu w szkole.
  3. Identyfikacja typowych postaw nauczycieli wobec zmian.
  4. Dostrzeganie zróżnicowania tych postaw.
  5. Planowanie dopasowanych do potrzeb sposobów wsparcia, weryfikowanie ich ze stanowiskiem nauczyciela i uzyskaną wiedzą o ich skuteczności.

Metodyka szkolenia: 

  • Wymiana, porządkowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności w ramach pracy w parach, pracy w mniejszych zespołach, podczas dyskusji moderowanej.
  • Analiza studiów przypadków skoncentrowanych na realnych sytuacjach szkolnych doświadczanych i zgłaszanych przez uczestników.
  • Zadania symulacyjne umożliwiające ćwiczenie umiejętności stosowanych w relacjach ze współpracownikami.
  • Sesje informacji zwrotnych pomagające w klaryfikacji osobistego stylu funkcjonowania w danym obszarze, identyfikacji mocnych stron oraz obszarów do pracy.

Forma i czas szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób

Materiały dla uczestników:

  • Prezentacja
  • Karty pracy
  • Narzędziownik