Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak usystematyzować wiedzę i doskonalić umiejętności z zakresu indywidualizowania zadań dla dzieci młodszych?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu:
- usystematyzują wiedzę i umiejętności z zakresu indywidualizowania zadań dla dzieci młodszych;
- zgłębią pojęcie indywidualizacji nauczania;
- wypracują sposoby automatycznego dostosowywania poleceń do potrzeb i możliwości przedszkolaków;
- otrzymają listę dobrych praktyk, ułatwiających nauczycielom podjęcie działań różnicujących nauczanie w ich codziennej pracy.
Szkolenie będzie okazją do pracy techniką oceniania kształtującego (dwie gwiazdy i jedno życzenie), nauki formułowania poleceń i celów zadań w zależności od możliwości i zainteresowań dziecka oraz do udoskonalenia pomysłów na zabawy badawcze i eksperymentowanie w przedszkolu. Uczestnicy dowiedzą się też, jak inicjować projekty umożliwiające prezentację dziecięcych pasji i talentów.
Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:
- technika oceniania kształtującego w przedszkolu;
- formułowanie poleceń i celów zadań w zależności od możliwości i zainteresowań dziecka;
- rozpoznawanie dziecka uzdolnionego;
- zabawa badawcza i eksperymentowanie w przedszkolu;
- inicjowanie projektów umożliwiających prezentację dziecięcych pasji i talentów.
Uczestnik szkolenia:
- przećwiczy organizację zajęć dla uczniów o zróżnicowanych możliwościach, a także modyfikację zadań, ich celów i poleceń (czyli instrukcji do nich) w zależności od tego, do kogo są kierowane;
- nauczy się udzielania informacji zwrotnej w realiach przedszkolnych i udoskonali tę umiejętność;
- zainicjuje w warunkach szkoleniowych przedsięwzięcie promujące talenty i pasje dzieci w swoim środowisku.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 02161, czas trwania: 3x45min
- rozpoznaje indywidualne potrzeby i zainteresowania dziecka;
- uwzględnia w planowanych zadaniach i aktywności dziecka jego zainteresowania i możliwości;
- udziela dziecku motywującej informacji zwrotnej.
Poziom 2, kod poziomu: 02162, czas trwania: 3x45min
- dopasowuje zadania do rozpoznanych zdolności i zainteresowań dziecka;
- organizuje zajęcia eksperymentalne i badawcze dla dzieci.
Poziom 2, kod poziomu: 02163, czas trwania: 3x45min
- inicjuje projekty w środowisku, aby umożliwić prezentację dziecięcych pasji i talentów;
- dzieli się z innymi nauczycielami aktualną wiedzą i umiejętnościami w zakresie indywidualizacji pracy.