Stacjonarne
Online
MEN
Zobacz, jaki jestem – jak wspierać indywidualny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak usystematyzować wiedzę i doskonalić umiejętności z zakresu indywidualizowania zadań dla dzieci młodszych?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Nauczyciele po odbytym szkoleniu:

  • usystematyzują wiedzę i umiejętności z zakresu indywidualizowania zadań dla dzieci młodszych;
  • zgłębią pojęcie indywidualizacji nauczania;
  • wypracują sposoby automatycznego dostosowywania poleceń do potrzeb i możliwości przedszkolaków;
  • otrzymają listę dobrych praktyk, ułatwiających nauczycielom podjęcie działań różnicujących nauczanie w ich codziennej pracy.

Szkolenie będzie okazją do pracy techniką oceniania kształtującego (dwie gwiazdy i jedno życzenie), nauki formułowania poleceń i celów zadań w zależności od możliwości i zainteresowań dziecka oraz do udoskonalenia pomysłów na zabawy badawcze i eksperymentowanie w przedszkolu. Uczestnicy dowiedzą się też, jak inicjować projekty umożliwiające prezentację dziecięcych pasji i talentów.

Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia:

  • technika oceniania kształtującego w przedszkolu;
  • formułowanie poleceń i celów zadań w zależności od możliwości i zainteresowań dziecka;
  • rozpoznawanie dziecka uzdolnionego;
  • zabawa badawcza i eksperymentowanie w przedszkolu;
  • inicjowanie projektów umożliwiających prezentację dziecięcych pasji i talentów.

Uczestnik szkolenia:

  • przećwiczy organizację zajęć dla uczniów o zróżnicowanych możliwościach, a także modyfikację zadań, ich celów i poleceń (czyli instrukcji do nich) w zależności od tego, do kogo są kierowane;
  • nauczy się udzielania informacji zwrotnej w realiach przedszkolnych i udoskonali tę umiejętność;
  • zainicjuje w warunkach szkoleniowych przedsięwzięcie promujące talenty i pasje dzieci w swoim środowisku.

W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z  dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”

Forma i czas szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 02161, czas trwania: 3x45min

  • rozpoznaje indywidualne potrzeby i zainteresowania dziecka;
  • uwzględnia w planowanych zadaniach i aktywności dziecka jego zainteresowania i możliwości;
  • udziela dziecku motywującej informacji zwrotnej.

Poziom 2, kod poziomu: 02162, czas trwania: 3x45min

  • dopasowuje zadania do rozpoznanych zdolności i zainteresowań dziecka;
  • organizuje zajęcia eksperymentalne i badawcze dla dzieci.

Poziom 2, kod poziomu: 02163, czas trwania: 3x45min

  • inicjuje projekty w środowisku, aby umożliwić prezentację dziecięcych pasji i talentów;
  • dzieli się z innymi nauczycielami aktualną wiedzą i umiejętnościami w zakresie indywidualizacji pracy.