Stacjonarne
Online
Skuteczne metody nauki – wykorzystanie różnorodnych stylów uczenia się w praktyce szkolnej

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

*Przedsprzedaż – realizacja szkolenia od 03.03.2025*

Jeśli chcesz wzmocnić kompetencje w zakresie rozwijania umiejętności uczenia się uczniów, to szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • zaktualizujesz swoją wiedzę na temat mechanizmów uczenia się w kontekście stylów uczenia się oraz aspektów neurodydaktycznych w procesie nauki,
  • zrozumiesz rolę metapoznania i samoregulacji w procesie uczenia się,
  • poznasz angażujące i kreatywne metody oraz techniki wspierające samodzielne uczenie się uczniów,
  • rozwiniesz umiejętność projektowania narzędzi wspierających refleksję uczniów nad własnym procesem uczenia się,
  • zastosujesz wybrane strategie uczenia się w pracy z uczniami,
  • wypracujesz spersonalizowane rozwiązania dla różnych stylów uczenia się w klasie.

Ramowy program szkolenia:

MODUŁ 1. Dlaczego uczymy się lepiej, gdy uczymy się samodzielnie (30 minut)

  1. Różnica między uczeniem się samodzielnym a zależnym
    od nauczyciela – aspekty neurodydaktyczne w procesie nauki, style uczenia się, wielorakie inteligencje.
  2. Ważne elementy procesu uczenia się: planowanie, monitorowanie, refleksja i modyfikacja.

 

MODUŁ 2. Samoregulacja i metapoznanie – fundamenty skutecznego uczenia się (40 minut)

  1. Co to jest metapoznanie i dlaczego jest ważne.
  2. Jak wspierać uczniów w planowaniu i monitorowaniu własnych działań.
  3. Przykłady narzędzi: dziennik uczenia się, pytania refleksyjne, karty Co już wiem?

 

MODUŁ 3. Strategie kreatywnego i uczenia się (35 minut)

  1. Strategie poznawcze, metapoznawcze i motywacyjne – jak je integrować w nauczaniu?
  2. Narzędzia wspierające, na przykład: mapy myśli, techniki skojarzeń, planowanie wizualne.

MODUŁ 4. Diagnozowanie stylów uczenia się (35 minut)

  1. Testy i obserwacje pozwalające zidentyfikować style uczenia się uczniów.
  2. Jak wykorzystać różnorodność stylów w klasie?
  3. Niedoceniana wartość pytań dydaktycznych.

MODUŁ 5. Projektowanie i ocena procesu uczenia się (40 minut)

  1. Jak nauczyciel może stać się „mentorem uczenia się” zamiast „dostawcą wiedzy”.
  2. Tworzenie narzędzi do samooceny uczniów.

Metodyka szkolenia:

  • warsztat edukacyjny,
  • gry dydaktyczne,
  • case study,
  • metoda odwróconej lekcji,
  • refleksja indywidualna i grupowa

Forma i czas szkolenia:

3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób

2 x 45 min webinar nagrany – dostępny w Pakietach Elastycznych: orke.pl/pakiety-elastyczne/

Materiały dla uczestników:

  • prezentacja,
  • scenariusz warsztatu,
  • karty pracy,
  • lista inspiracji,
  • e-narzędziownik