*Przedsprzedaż – realizacja szkolenia od 03.03.2025*
Jeśli chcesz wzmocnić kompetencje w zakresie rozwijania umiejętności uczenia się uczniów, to szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- zaktualizujesz swoją wiedzę na temat mechanizmów uczenia się w kontekście stylów uczenia się oraz aspektów neurodydaktycznych w procesie nauki,
- zrozumiesz rolę metapoznania i samoregulacji w procesie uczenia się,
- poznasz angażujące i kreatywne metody oraz techniki wspierające samodzielne uczenie się uczniów,
- rozwiniesz umiejętność projektowania narzędzi wspierających refleksję uczniów nad własnym procesem uczenia się,
- zastosujesz wybrane strategie uczenia się w pracy z uczniami,
- wypracujesz spersonalizowane rozwiązania dla różnych stylów uczenia się w klasie.
Ramowy program szkolenia:
MODUŁ 1. Dlaczego uczymy się lepiej, gdy uczymy się samodzielnie (30 minut)
- Różnica między uczeniem się samodzielnym a zależnym
od nauczyciela – aspekty neurodydaktyczne w procesie nauki, style uczenia się, wielorakie inteligencje. - Ważne elementy procesu uczenia się: planowanie, monitorowanie, refleksja i modyfikacja.
MODUŁ 2. Samoregulacja i metapoznanie – fundamenty skutecznego uczenia się (40 minut)
- Co to jest metapoznanie i dlaczego jest ważne.
- Jak wspierać uczniów w planowaniu i monitorowaniu własnych działań.
- Przykłady narzędzi: dziennik uczenia się, pytania refleksyjne, karty Co już wiem?
MODUŁ 3. Strategie kreatywnego i uczenia się (35 minut)
- Strategie poznawcze, metapoznawcze i motywacyjne – jak je integrować w nauczaniu?
- Narzędzia wspierające, na przykład: mapy myśli, techniki skojarzeń, planowanie wizualne.
MODUŁ 4. Diagnozowanie stylów uczenia się (35 minut)
- Testy i obserwacje pozwalające zidentyfikować style uczenia się uczniów.
- Jak wykorzystać różnorodność stylów w klasie?
- Niedoceniana wartość pytań dydaktycznych.
MODUŁ 5. Projektowanie i ocena procesu uczenia się (40 minut)
- Jak nauczyciel może stać się „mentorem uczenia się” zamiast „dostawcą wiedzy”.
- Tworzenie narzędzi do samooceny uczniów.
Metodyka szkolenia:
- warsztat edukacyjny,
- gry dydaktyczne,
- case study,
- metoda odwróconej lekcji,
- refleksja indywidualna i grupowa
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
3 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany – dostępny w Pakietach Elastycznych: orke.pl/pakiety-elastyczne/
Materiały dla uczestników:
- prezentacja,
- scenariusz warsztatu,
- karty pracy,
- lista inspiracji,
- e-narzędziownik