Stacjonarne
Trening umiejętności społecznych. Przedszkola

Zamów szkolenie

Jeżeli chcesz dowiedzieć się:

jak skutecznie rozwijać umiejętności społeczne uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • udoskonalisz umiejętność budowania emocji adekwatnych do sytuacji,
  • poznasz sposoby regulacji emocji,
  • rozwiniesz skuteczne strategie zachowania w przypadku pojawienia się smutku, radości, złości, wstrętu, strachu,
  • uświadomisz sobie rolę kontekstu w komunikacji,
  • dowiesz się, jak niwelować sytuacje trudne spowodowane lękiem,
  • dowiesz, jak poprzez zabawę budować prospołeczne postawy dzieci.

Ramowy program szkolenia

  1. Rola kompetencji społeczno-emocjonalnych we wzmacnianiu pożądanych zachowań:
    – Cele terapeutyczne.
    – Cele edukacyjne.
    – Cele rozwojowe.
  2. Powitanka na start – nauczyciel wita się z uczestnikami, uwzględniając różnorodność, na przykład: stroju, zachowań, upodobań, tak by każdy poczuł się ważny, integracja grupy, zainicjowanie współpracy.
  3. Ćwiczenia budujące świadomość emocji i związanych z nimi zachowań:
    – Biegamy za emocjami.
    – Wachlarz pełen emocji.
    – Emocje a zachowanie.
    – Zgadywanka o emocjach.
    – Taniec ze wstążkami.
    – Różdżka emocji.
  4. Rola relacji interpersonalnych w kształtowaniu prawidłowych kontaktów międzyludzkich.
  5. Tekst W zamkniętym kręgu – o doświadczaniu tolerancji i ignorancji ze strony grupy.
  6. W zamkniętym kręgu – zabawa tematyczna. kształcenie postawy tolerancji, świadomość konsekwencji postaw ignorancji,
  7. Z wizytą w Kwiatowym Mieście – opowieść.
  8. Ćwiczenia z wykorzystaniem tekstu – kształcenie kompetencji pozytywnego funkcjonowania w grupie:
    – Po czym poznać ZRZĘDKA,
    – Narzekanka,
    – Miniporadnik optymisty,
    – Ćwiczenie sen,
    – Ćwiczenie liście,
    – Ćwiczenie iskierka,
    – Ćwiczenie maszyny,
    – Uśmiech daje moc,
  9. Zakończenie – ewaluacja świeżo ukształtowanego optymisty

Metodyka szkolenia:

prezentacja, karty pracy, teksty do warsztatów, ćwiczenia praktyczne.

Forma i czas trwania szkolenia:  

4 × 45 min warsztat stacjonarny

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.