Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
jak skutecznie rozwijać umiejętności społeczne uczniów?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- udoskonalisz umiejętność budowania emocji adekwatnych do sytuacji,
- poznasz sposoby regulacji emocji,
- rozwiniesz skuteczne strategie zachowania w przypadku pojawienia się smutku, radości, złości, wstrętu, strachu,
- uświadomisz sobie rolę kontekstu w komunikacji,
- dowiesz się, jak niwelować sytuacje trudne spowodowane lękiem,
- dowiesz, jak poprzez zabawę budować prospołeczne postawy dzieci.
Ramowy program szkolenia
- Rola kompetencji społeczno-emocjonalnych we wzmacnianiu pożądanych zachowań:
– Cele terapeutyczne.
– Cele edukacyjne.
– Cele rozwojowe. - Powitanka na start – nauczyciel wita się z uczestnikami, uwzględniając różnorodność, na przykład: stroju, zachowań, upodobań, tak by każdy poczuł się ważny, integracja grupy, zainicjowanie współpracy.
- Ćwiczenia budujące świadomość emocji i związanych z nimi zachowań:
– Biegamy za emocjami.
– Wachlarz pełen emocji.
– Emocje a zachowanie.
– Zgadywanka o emocjach.
– Taniec ze wstążkami.
– Różdżka emocji. - Rola relacji interpersonalnych w kształtowaniu prawidłowych kontaktów międzyludzkich.
- Tekst W zamkniętym kręgu – o doświadczaniu tolerancji i ignorancji ze strony grupy.
- W zamkniętym kręgu – zabawa tematyczna. kształcenie postawy tolerancji, świadomość konsekwencji postaw ignorancji,
- Z wizytą w Kwiatowym Mieście – opowieść.
- Ćwiczenia z wykorzystaniem tekstu – kształcenie kompetencji pozytywnego funkcjonowania w grupie:
– Po czym poznać ZRZĘDKA,
– Narzekanka,
– Miniporadnik optymisty,
– Ćwiczenie sen,
– Ćwiczenie liście,
– Ćwiczenie iskierka,
– Ćwiczenie maszyny,
– Uśmiech daje moc, - Zakończenie – ewaluacja świeżo ukształtowanego optymisty
Metodyka szkolenia:
prezentacja, karty pracy, teksty do warsztatów, ćwiczenia praktyczne.
Forma i czas trwania szkolenia:
4 × 45 min warsztat stacjonarny
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.