Czy chcesz dowiedzieć się:
jak pomóc nauczycielom w radzeniu sobie z sytuacjami występowania cyberprzemocy w szkole. Zapoznać ich z systemami reagowania i procedurami związanymi z pojawieniem się sytuacji definiowanych jako przypadki cyberprzemocy?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Nauczyciele po odbytym szkoleniu:
- Poszerzą wiedzę, która dotyczy coraz powszechniej występujących zjawisk cyberprzemocy.
- Nabędą praktycznych umiejętności zapobiegania cyberprzemocy, jej przejawom i radzenia sobie z nimi.
- Uzupełnią swoją wiedzę dotyczącą działań profilaktycznych, udzielania pomocy ofiarom i stosowania procedur wobec sprawców cyberprzemocy.
- Poznają specyfikę internetu jako źródła postaw antyspołecznych i agresywnych.
- otrzymają propozycje scenariuszy zajęć dla uczniów na temat cyberprzemocy autorstwa fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
- Praktyczne pomysły na prowadzenie działań profilaktycznych w placówce.
Z badań przeprowadzonych w ostatnich latach wynika, że z cyberprzemocą w różnych postaciach spotyka się dziś prawie każdy nastolatek, a wielu młodych ludzi jest jej sprawcami. Podstawą bezpieczeństwa w sieci są świadomość zagrożeń i znajomość ich specyfiki.
Dowiedz się, jak będą pracować uczestnicy szkolenia
Program szkolenia uświadamia uczestnikom, że agresja elektroniczna objawia się również przez: wyzywanie, poniżanie kogoś w internecie lub przy użyciu smartfonu, robienie komuś zdjęć lub rejestrowanie filmów bez jego zgody, publikowanie w internecie lub rozsyłanie telefonem zdjęć, filmów, które kogoś poniżają, obrażają lub ośmieszają, podszywanie się pod kogoś w sieci. Istotnym wyzwaniem dla pedagogów szkolnych jest rosnące uzależnienie młodzieży od treści publikowanych w internecie, szczególnie gier i pornografii. Coraz więcej młodzieży ulega również zjawisku sekstingu, hejtingu oraz cyberstalkingu.
Uczestnicy będą brać udział zarówno w aktywnych, jak i podawczych formach szkolenia. Trener zapozna ich z analizą przepisów prawnych dotyczących cyberprzemocy oraz jej aspektami psychologicznymi (ofiara i sprawca cyberprzemocy). Zostaną zaproszeni do opracowania procedury reagowania w szkole w sytuacji cyberprzemocy.
„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”
Forma i czas szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 07021, czas trwania: 4x45min
- identyfikuje zachowania wskazujące na problem cyberprzemocy w szkole;
- rozpoznaje symptomy sprawcy i ofiary przemocy w sieci;
- zna rekomendowane działania profilaktyczne;
- wypracowuje standard interwencji w przypadkach cyberprzemocy wśród uczniów.
Poziom 2, kod poziomu: 07022, czas trwania: 4x45min
- identyfikuje zachowania wskazujące na problem cyberprzemocy w szkole;
- rozpoznaje symptomy sprawcy i ofiary przemocy w sieci;
- zna rekomendowane działania profilaktyczne;
- wypracowuje standard interwencji w przypadkach cyberprzemocy wśród uczniów.