Stacjonarne
Online
MEN
4 x P czyli praktyczna pomoc psychologiczno – pedagogiczna

Zamów szkolenie

Wybierz rodzaj szkolenia które chcesz zamówić:

Jeżeli chcesz:

poznać regulacje prawne dotyczące udzielania oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach i szkołach?
To szkolenie jest dla Ciebie!

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • pogłębisz umiejętności w zakresie prowadzenia obserwacji pedagogicznej wraz z formułowaniem właściwych dostosowań wymagań edukacyjnych do trudności ucznia,
  • otrzymasz materiały dydaktyczne będące praktycznym przewodnikiem dla każdego nauczyciela i specjalisty wspierające projektowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla każdego ucznia z uwzględnieniem jego indywidualnej sytuacji,
  • poznasz praktyczne wskazówki organizacji i realizacji zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
  • wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie praktycznej realizacji wymagań wynikających z przepisów prawa w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • poznasz przepisy prawne regulujące organizację działań dedykowanych uczniom objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz wymagania dotyczące prowadzonej dokumentacji oraz oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Ramowy program szkolenia:

  1. W zakresie wiedzy uczestnicy zostaną zapoznani ze zmianami w prawie, zdobędą umiejętność analizy prawa wraz z wykorzystaniem zapisów w praktyce.
  2. Uczestnicy zwiększą swoją wiedzę na temat form pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem nowych form, szczególnie w kwestii realizacji zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
  3. Nauczyciele poszerzą kompetencje w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz prowadzenia wymaganej dokumentacji.
  4. Planowane zwiększenie wiedzy oraz umiejętności ma na celu kształtowanie postawy nauczyciela wykazującego się zrozumieniem i zaangażowaniem w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Metodyka szkolenia:

szkolenie prowadzone w formie interaktywnego wykładu, z modułem praktycznym.

Forma i czas trwania szkolenia: 

3 × 45 min wykład stacjonarny /  do 150 osób
3 × 45 min wykład online /  do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo  / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany  / do 100 osób

Materiały dla uczestników:

1. Karty pracy.
2. Prezentacje.

Program szkolenia

Poziom 1, kod poziomu: 07131, czas trwania: 4 x 45 min

  • zna przepisy prawa regulujące organizacje i realizacje pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • prowadząc obserwacje pedagogiczne rozpoznaje przyczyny edukacyjnych niepowodzeń lub trudności w funkcjonowaniu, w tym bariery i ograniczenia utrudniające uczniowi funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu szkoły;
  • planuje proces organizacji i realizacji udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wraz z jej dokumentowaniem;
  • dostosowuje wymagania wobec ucznia uwzględniając prowadzoną obserwację pedagogiczną oraz posiadaną dokumentację w postaci orzeczenia lub opinii.