Jeżeli chcesz:
poznać regulacje prawne dotyczące udzielania oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach i szkołach?
To szkolenie jest dla Ciebie!
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- pogłębisz umiejętności w zakresie prowadzenia obserwacji pedagogicznej wraz z formułowaniem właściwych dostosowań wymagań edukacyjnych do trudności ucznia,
- otrzymasz materiały dydaktyczne będące praktycznym przewodnikiem dla każdego nauczyciela i specjalisty wspierające projektowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla każdego ucznia z uwzględnieniem jego indywidualnej sytuacji,
- poznasz praktyczne wskazówki organizacji i realizacji zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
- wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie praktycznej realizacji wymagań wynikających z przepisów prawa w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- poznasz przepisy prawne regulujące organizację działań dedykowanych uczniom objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną oraz wymagania dotyczące prowadzonej dokumentacji oraz oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ramowy program szkolenia:
- W zakresie wiedzy uczestnicy zostaną zapoznani ze zmianami w prawie, zdobędą umiejętność analizy prawa wraz z wykorzystaniem zapisów w praktyce.
- Uczestnicy zwiększą swoją wiedzę na temat form pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem nowych form, szczególnie w kwestii realizacji zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
- Nauczyciele poszerzą kompetencje w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz prowadzenia wymaganej dokumentacji.
- Planowane zwiększenie wiedzy oraz umiejętności ma na celu kształtowanie postawy nauczyciela wykazującego się zrozumieniem i zaangażowaniem w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Metodyka szkolenia:
szkolenie prowadzone w formie interaktywnego wykładu, z modułem praktycznym.
Forma i czas trwania szkolenia:
3 × 45 min wykład stacjonarny / do 150 osób
3 × 45 min wykład online / do 100 osób
4 × 45 min warsztat stacjonarny / do 25 osób
2 x 45 min webinar na żywo / do 30 osób
2 x 45 min webinar nagrany / do 100 osób
Materiały dla uczestników:
1. Karty pracy.
2. Prezentacje.
Program szkolenia
Poziom 1, kod poziomu: 07131, czas trwania: 4 x 45 min
- zna przepisy prawa regulujące organizacje i realizacje pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- prowadząc obserwacje pedagogiczne rozpoznaje przyczyny edukacyjnych niepowodzeń lub trudności w funkcjonowaniu, w tym bariery i ograniczenia utrudniające uczniowi funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu szkoły;
- planuje proces organizacji i realizacji udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wraz z jej dokumentowaniem;
- dostosowuje wymagania wobec ucznia uwzględniając prowadzoną obserwację pedagogiczną oraz posiadaną dokumentację w postaci orzeczenia lub opinii.